Inlägg från: Anonym (Okej?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Okej?)

Otrogen mot min partner i två veckor

Förstår inte. Ni har bara varit ihop ett år och du är redan trött på sexet. Du älskar henne? Men är du attraherad av henne? Detta går inte ihop?

• Anonym (Okej?)
    adamsäppl1 skrev 2021-09-16 14:39:47 följande:

Jag kände att jag älskar henne eftersom vi kommer överens så bra och vi stöttar varandra i allt. Jag vill ha en framtid med henne.

Samtidigt är jag som någon annan skrev en kåtbock och vill ligga med attraktiva kvinnor!

Man älskar inte någon för man kommer bra överens. Låter som ni har en vänskapsrelation.
  • Anonym (Okej?)

Tycket det är uppenbart att storyn är något fabricerad och att detta antagligen gäller någon som varit gift i många år och säkert har barn också. Blir ju svårt att få rätt råd då...menar, ingen sund människa hade stannat med någon de slutat tända på efter ett år. Man har inget som binder. 

• Anonym (Okej?)
    adamsäppl1 skrev 2021-09-19 18:55:45 följande:

jag kan inte försvara mig i det här för jag vet att det är extremt fult beteende. För tre veckor sedan uttryckte jag osäkerhet och relationen blev instabil. min partner satte krav på mig vilket jag inte kan gå in på ingående. kraven begränsade mina möjligheter till att uttrycka min identitet. jag blev osäker på framtiden och vi kunde inte riktigt enas om hur vi ska leva och uppfostra gemensamma barn osv. vi har haft skilda värderingar i vissa kategorier. Saken är den att oavsett, älskar jag henne. jag kan inte tänka mig ett liv utan henne pga allt vi gått igenom. jag kan faktiskt inte svara på varför jag utförde handlingen. jag var nyfiken och kåt på den nya kvinnan och hon är väldigt intresserad. hon hade något jag drogs till naturligt. jag kunde inte låta bli att upprätthålla kontakten med henne. samtidigt har jag känt skam över att jag varje dag gått bakom ryggen på kvinnan jag älskar.

vill jag ha den nya kvinnan för nuet? svaret är ja. vill jag leva med henne? det vet jag inte. men jag vill leva med min partner

Svårt o tro man älskar någon man bedrar sådär och dessutom tänder mer på den man bedrar med..
  • Anonym (Okej?)
    adamsäppl1 skrev 2021-09-16 16:00:23 följande:

Ja problemet är helt enkelt att jag inte tänder på min partner längre. Visst kan vi ha sex men det är mest hon som njuter och kommer. Ibland får jag inte ens upp den

Med den nya kollegan får jag upp den direkt!

Varför skriver du här att du inte tänder på din partner och sen längre ner att du tänder på henne? Brukar du ljuga för dig själv när känslorna du behöver inse är för jobbiga?
  • Anonym (Okej?)

Gissar hur den riktiga storyn ser ut....

Du är en gift man med barn. Du lever ett praktiskt liv med en stabil karriär och kanske bor i hus. Du har tappat både sug och romantiska känslor på frun och har i något eller några år haft en affär vid sidan av. Du har känslor för kvinna nummer två men är för feg och bekväm för att ta tag i ditt liv så du gör istället inget. Kvinna nummer 2 har börjat lessna och vill inte vara med i denna skruvade leken längre så nu funderar du på om du faktiskt måste göra något aktivt. I alla fall när du skrev tråden. Nu har lite tid passerat och efter alla dömande inlägg du fått börjar du ändra om din story, kanske både för att vi här ska döma dig mindre, eller än mindre säga åt dig det självklara, att du borde skilja dig. Men kanske också för din egen del, så du kan fortsätta leva det liv i lögn du lever.
    Gissar du sumpat det med kvinna nummer 2 och att din enda chans med henne är om du faktiskt skiljer dig. Kvinna nummer 1 lär du förlora ändå över tid, för om något eller några år lär en ny kvinna nummer 2 dyka upp igen, som du faktiskt tänder på och har känslor för, och även om du inte har modet att lämna själv, lär du förr eller senare bli upptäckt av din fru. Och hon lär inte tolerera detta(igen?). 

Men lycka till du! 

Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor