Inlägg från: Anonym (Nej.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej.)

Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?

Det beror på vad man har kommit överens om i förhållandet men enligt mig är det inte okej. Varför? För att jag inte vill att min partner ska onanera till bilder/videos föreställandes någon annan än mig.

Vill man titta på porr så får man självklart göra det men då vill jag att personen respekterar min åsikt och inte är tillsammans med mig. Jag avstår porr när jag är i ett förhållande och jag kräver samma sak tillbaka. Har man ett behov av att titta på porr så ska man inte vara med mig. Då får det faktiskt vara.

Vi lever i ett samhälle som är väldigt porrskadat. Porr är väldigt normaliserat, vilket har bidragit till att många tycker att det är helt okej. Jag vet att många inte håller med mig men det som är så fantastiskt är att man faktiskt får ha olika åsikter.

Jag har själv tittat mycket på porr förut och jag började i väldigt tidig ålder så jag är mycket väl medveten om att det inte handlar om att man är kär i personen man tittar på. För mig handlar det om att jag inte vill att min partner onanerar till någon annan än mig. Man kan faktiskt onanera utan att titta på porr. Jag är så glad att jag har slutat titta på porr. Nu är porr bara patetiskt i mina ögon.

Det hade varit kul att veta hur många som tycker att det är okej om man onanerar till någon snygg och sexig person som sitter framför en i verkliga livet. Man rör inte personen och man gör ingenting med personen, man bara tittar på personen och onanerar samtidigt. Det är basically samma sak som att titta på porr men som sagt, vi lever i ett porrskadat samhälle där porr är normaliserat. Själv ifrågasätter jag det hela.

• Anonym (Nej.)
    Anonym (Mman) skrev 2021-08-31 18:08:14 följande:

Helt rätt, alla får tycka olika. :)

Avseende ditt sista stycke så förstår jag vart du vill komma... mitt svar på det får bli att personen i en porrfilm har man en helt annan distans till än en person som sitter två meter ifrån en men förstår din liknelse.

Är ju ändå i princip samma sak. Man rör inte varandra och man gör ingenting med varandra. Man bara onanerar.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (man 50) skrev 2021-08-31 18:19:19 följande:

Jag förstår inte ditt argument riktigt. Om man som du tycker porr är så skadligt borde det väl vara fel oavsett om man är i ett förhållande eller ej? När jag onanerar till porr föreställer jag mig alltid att kvinnan är min fru (jag tittar bara på amatörporr där kvinnan faktiskt njuter). Jag är helt ointresserad av personen ifråga annat än för visuell stimulans, något som de flesta män behöver för att bli upphetsade. På samma sätt bryr jag mig inte om min fru skulle använda en vibrator eller dildo för att onanera, det är den stimulans hon behöver. Skulle vi ha sex så ofta att jag inte behövde onanera då och då skulle jag inte heller titta på porr. Sen håller jag med om att 99% av porr är rätt motbjudande och om inte direkt kvinnoförnedrande förmedlar en sjuk bild av sex. Men tycker inte samhället är porrskadat utan däremot sjukligt sexfixerat - ett kvinnomode som går ut på att sexualisera unga kvinnor och flickor i alla offentliga sammanhang gör nog mer skada på mäns kvinnosyn än skumma porrfilmer på nätet.

Grejen är den att jag bryr mig inte om personer som är singlar tittar på porr eller inte. Jag lägger mig inte i vad de gör för jag bryr mig inte eftersom jag inte har några känslor för dem och bryr mig inte om vilka de onanerar till.

Givetvis var du tvungen att påpeka att du är helt ointresserad av personerna du tittar på. Jag klargjorde i mitt första inlägg att jag vet hur det fungerar, då jag själv har tittat mycket på porr. Visuell stimulans kan man få via videos/bilder av sin partner. Det finns liksom andra alternativ än porr föreställandes andra personer.

Vi lever i ett porrskadat samhälle.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Xy) skrev 2021-08-31 18:45:00 följande:

Varför är det så viktigt för dig att ha kontroll över detta?

Svartsjuka?

Rädd att modellerna är finare?

Kontroll?

För mig är porr lite som fantasier.. det får min partner gärna ha. 

Jag har redan beskrivit varför jag inte vill vara tillsammans med någon som tittar på porr. Kontroll? Förstod att det skulle dyka upp. Man får titta på porr bäst man vill, men då behöver man inte vara tillsammans med mig. Jag kan inte stoppa någon från att göra något, däremot har jag själv rätt att bestämma vad jag accepterar/inte accepterar i ett förhållande. Annars är jag hellre singel.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Xy) skrev 2021-08-31 18:52:12 följande:

Jag förstår och om du är tydlig med det så är det absolut rimligt och ditt val. Jag är ändå nyfiken på varför du inte vill det? Och det behöver absolut inte handla om kontroll, det kan finnas andra skäl.

Läs mitt första inlägg. Jag har ju beskrivit det hela rätt tydligt där.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Xy) skrev 2021-08-31 19:31:15 följande:

När jag läser det inlägget så lägger du i sista stycket vikt vid att den man onanerar framför är snygg och sexig. Om jag läser mellan raderna så verkar det vara skälet för dig. Att du inte vill att din partner ska onanera till någon som är snyggare och sexigare än dig.. har jag fel?

Man onanerar väl inte till någon som man tycker är ful.

Det spelar faktiskt ingen roll om personen min partner onanerar till är snyggare och sexigare än mig eller inte, det handlar om att jag inte vill att min partner ska onanera till någon annan än mig, på grund av att jag anser att det är fel att göra sådant om man är i ett förhållande. Om man är i ett förhållande där man har kommit överens om att det är helt okej så är det förstås en annan sak.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (123) skrev 2021-08-31 20:41:21 följande:

Dummaste jag hört, det är verkligen inte samma sak.

Man tittar på porr för att man bli kåt av sex. Hade det varit för att man sitter och onanerar åt en snygg person hade det räckt med snygga tjejer på insta.

Det är det visst men jag förstår att du inte vill erkänna det. Jag kanske var lite otydlig eller så förstod du bara inte. Jag menar alltså inte att det sitter en påklädd person framför en. Jag menar att personen är naken och har sex med sig själv, eventuellt med andra, medan man tittar på och onanerar samtidigt.

Dessutom är jag helt övertygad om att det finns många män (säkert vissa kvinnor också) som onanerar till snyggingar på insta. Jag vet åtminstone en person som gör/har gjort det.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Xy) skrev 2021-08-31 20:43:36 följande:

Det är enda anledningen jag kan utläsa av dina inlägg. Sen är det samma förklaring om att du inte vill och bara kan tänka dig att vara ihop med någon som väljer att inte kolla porr. Såklart helt fair om båda vill det.

Jag skulle vilja haft ett mer konkret skäl.

Jag tycker helt enkelt inte att porr hör hemma i ett förhållande. Jag vill ha en partner som onanerar till mig, inte till andra. Kan inte ge dig någon annan förklaring än det jag redan har skrivit i tråden. Vet inte vad för slags konkreta skäl du letar efter.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-08-31 22:41:17 följande:

Det är verkligen inte samma sak. Jag onanerar inte till personerna i porren utan själva scenariot

Scenariot? Går ju att fixa det scenariot i verkligheten också. En person har sex med sig själv eller andra framför en, medan man onanerar. Är visst samma sak, hur mycket du än försöker bortförklara det.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-08-31 22:45:27 följande:

Lycka till att hitta det. Otroligt osexigt och märkligt att kontrollera partnerns fantasier - och dödsdömt. Då kommer bara partnern att höra det i smyg

Otroligt osexigt och märkligt att onanera till andra än mig om man har valt att vara tillsammans med mig. Jag bryr mig faktiskt inte om vad du anser är osexigt och märkligt. Jag vill ändå inte vara med någon som resonerar som dig. Dödsdömt är det inte, för det finns personer som tänker som mig. Går partnern bakom ryggen på mig så bevisar det bara vilken lögnaktig pajas personen är. Är jag i ett förhållande så är jag ärlig mot min partner, vad det än gäller och jag förväntar mig samma bemötande tillbaka. Ett förhållande där man går bakom ryggen på varandra, varesig det gäller porr eller inte, är inget för mig. Är hellre singel än nöjer mig.

Som jag har sagt flera gånger så är det fritt fram att kolla porr bäst man vill men då ska man inte vara tillsammans med mig. Jag vet inte varför du har så svårt att acceptera att det finns människor som har andra åsikter.
Svar på tråden Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?