Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?
Det beror på vad man har kommit överens om i förhållandet men enligt mig är det inte okej. Varför? För att jag inte vill att min partner ska onanera till bilder/videos föreställandes någon annan än mig.
Vill man titta på porr så får man självklart göra det men då vill jag att personen respekterar min åsikt och inte är tillsammans med mig. Jag avstår porr när jag är i ett förhållande och jag kräver samma sak tillbaka. Har man ett behov av att titta på porr så ska man inte vara med mig. Då får det faktiskt vara.
Vi lever i ett samhälle som är väldigt porrskadat. Porr är väldigt normaliserat, vilket har bidragit till att många tycker att det är helt okej. Jag vet att många inte håller med mig men det som är så fantastiskt är att man faktiskt får ha olika åsikter.
Jag har själv tittat mycket på porr förut och jag började i väldigt tidig ålder så jag är mycket väl medveten om att det inte handlar om att man är kär i personen man tittar på. För mig handlar det om att jag inte vill att min partner onanerar till någon annan än mig. Man kan faktiskt onanera utan att titta på porr. Jag är så glad att jag har slutat titta på porr. Nu är porr bara patetiskt i mina ögon.
Det hade varit kul att veta hur många som tycker att det är okej om man onanerar till någon snygg och sexig person som sitter framför en i verkliga livet. Man rör inte personen och man gör ingenting med personen, man bara tittar på personen och onanerar samtidigt. Det är basically samma sak som att titta på porr men som sagt, vi lever i ett porrskadat samhälle där porr är normaliserat. Själv ifrågasätter jag det hela.