Kan man fly från fetma?
Jag fascineras och tycker det är rätt underhållande att se tjocka människor försöka fly från sin fetma. Spec de som lyckas gå ner i vikt under en tid med hjälp av nån 5/2 metod eller gastric bypassoperation.
En tjej jag såg i aftonbladet hade gått ner rejält med periodisk fasta, hon driver nu ett företag för att hjälpa andra gå ner i vikt men såg henne på coop häromdan, hon hade lagt på sig rätt fint igen. Hon måste ju i princip hålla dieten och träna som en elitsatsande person för att hålla sig någorlunda fit. Vem orkar det i längden?
En annan grej.
Besvikelsen när en tjock vän går ner i vikt är också ett otyg. Man har en vän som är tjock och go? men sen går ner o vikt och ser helt annorlunda ut. Man tycker det känns ovant och konstigt men tack o lov vet man att dagen kmr när personen i fråga blir fet igen.
Det kan också vara skadligt för karriären. Se bara på jonah hill.
Hade babben larsson varit lika omtyckt om hon rasat i vikt, knappast. Lasse kronér var bättre förr. Hade cartman varit lika rolig som smal? Ja ni fattar ju.
Är det fler som fascineras av detta?
PS: alla negativa kommentarer kmr jag med automatik tänka att det är en riktig tjockis som har skrivit och förmodligen inte besvara.