Förlossning på G eller något annat?
Är just nu gravid i vecka 36, mitt första barn och första graviditet så allt är nytt!
Har en konstig natt bakom mig, visst har sovit dåligt nu några veckor men det som hände inatt, är de tecken på att förlossning kan vara på G eller något som "bara" hör till i slutet?
Kunde liksom inte somna ordentligt, på ett sätt sov jag med på ett sätt var jag ändå vaken, så svårt att förklara..
Sen vid klockan 5:48 vaknade jag av en värk (?) som gjorde såå ont , och då tänkte jag "jaha de är såhär dom onda värkarna känns , nu är de väll på G"
Men de blev bara 1 enda värk!? Efter de hade jag som mensvärk fast värre i ca 3-4 timmar gjorde ont i magen, ryggen, där nere och smärtan sträckte sig ner mot knäna nästan.
Men nu samma dag, inga värkar mer, ingen mensverk bara otroligt trött.
Kan tillägga att jag haft sammandragningar länge , fick de ganska tidigt (om de nu har nån alls betydelse). Till å med läkaren frågade nu sist "oj vad spänd din mage är, har du mycket sammandragningar/värkar" och det syntes på datorn också, men gjorde inte ont.
Men dom är jag ganska van vid , men de jag kände inatt/imorse var något helt annat.
Nu blev detta långt, men skulle vara tacksam för svar till en förrvirrad :)