Kvinna1989 skrev 2021-08-15 13:31:11 följande:
Okej. Har läst om Braxton Hicks, trodde det var dessa som jag vart med om tidigare som inte gjorde ont utan "bara" var obekväma.
Jag fick spruta i vecka 24-26 för att "stoppa påbörjande förlossning" hade så mycket sammandragningar/värkar då men dom gjorde inte ont men då var de ju väldigt tisigt.
I fredags på special MVC sa förlossningsläkaren att allt ser bra ut och bebis är färdig, kan komma när som hellst men vore bra att om hon får lite mer vikt, nu vägde hon 2600g. Blir igångsatt i vecka 39+0 om hon inte kommer tidigare då sa dom på sjukhuset.
Förstår att dessa frågor låter dumma för er som gått igenom en förlossning, men jag är helt ny och förvirrad inom detta :)
Kan vara Braxton Hicks, kan vara livmodern som ändrar form, utvecklas, förbereder sig för förlossning.
Varför ska de sätta igång dig i förtid, är det något som behövs för barnet annars eller är det för de sammandragningar du haft förut?
Jag tror inte det finns dumma frågor om man aldrig varit med om något liknande förut. Då kan det vara bra att fråga andra.