Inlägg från: Anonym (Ob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ob)

Kejsarsnitt- svårt att få beviljat i Sverige?

Anonym (Svårt men det går) skrev 2021-08-09 10:38:20 följande:

Inget planerat kejsarsnitt tar 40h i plågsamma smärtor, kräver sugklocka eller ger barnet benbrott. Oftast föds inte barnet blått av kejsarsnitt heller. Observera att det är planerade snitt på friska kvinnor och barn jag pratar om.

Det är ju just det, att man inte kan veta innan. Just den osäkerheten som gör att jag personligen föredrar kejsarsnitt. Om någon kunde garantera mig att inte bli skadad av en vf, att inte plågas i onödan eller inte hinna få bedövning, och sen leva med levatorskador och inkontinens, ja då hade det kanske varit annorlunda.

Du vet inte vad du pratar om.
  • Anonym (Ob)
    Anonym (Svårt men det går) skrev 2021-08-10 09:42:12 följande:

Eh, okej... du får jättegärna backa upp det påståendet med fakta som strider mot det jag just sa (citerat ovan). Dvs, att ett kejsarsnitt tar 40h, kräver sugklocka och ger barnet benbrott. Planerade kejsarsnitt, eftersom det är vad vi diskuterar. 

Du får gärna också visa fakta på att levatorskador och inkontinens inte förekommer vid vf, eftersom du säger emot även det påståendet. 

Som sagt. Du vet inte vad du pratar om. Du har NOLL erfarenhet, insyn och personlig kunskap i ämnet. Det enda du har är statistik. Du vet inte ett skit om hur det ser ut för hade du liksom jag vetat vad du pratar om skulle du aldrig sitta här och förespråka snitt utan medicinsk indikation. Tänker inte ge ett enda argument här till varför du tänker fel, för det är som att prata till en vägg mest troligt.

Säger det igen. Du vet inte vad du pratar om.
  • Anonym (Ob)
    Anonym (Nettan) skrev 2021-08-12 15:19:06 följande:

Undrar varför de har det som rutin i grannlandet då?

Okej men om det nu ens finns så stora risker för komplikationer varför bör då alla kvinnor snittas enligt din uppfattning?

Finland har bland de bästa siffrorna i världen när det gäller bristningar. Ett klipp ger ALLTID minst en grad 2. Finland har definitivt inte som rutin att klippa. Polen har det däremot.
Svar på tråden Kejsarsnitt- svårt att få beviljat i Sverige?