Inlägg från: Anonym (2 snitt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2 snitt)

Kejsarsnitt- svårt att få beviljat i Sverige?

Vi betalar mycket skatt och borde själva få bestämma över våra kroppar!Du ska vara bestämd .Alla kan inte ens föda vaginalt med alla risker det innebär.

• Anonym (2 snitt)
    Anonym (Öh) skrev 2021-08-09 09:56:32 följande:

Skatten går till många saker, vad vill du välja bort för att få snitt utan anledning? Skola till dina barn? Sjukvård?

Och vilka andra professioner, förutom läkare, vill du ta över och ta beslut utan relevant utbildning?

Självklart innehåller snitt risker det är ju en operation!Men det innebär inte att det går dåligt ofta .Jag försökte föda vaginalt ,men det gick inte.Kejsarsnitt räddade vårat liv.
  • Anonym (2 snitt)

Det vet kvinnan först efter vaginal förlossning om det gick bra.Innan dess vet man inget hur förlossningen blir.Men jag tycker att man ska lyssna på kvinnans vilja .

• Anonym (2 snitt)

Saken är den här:för många kvinnor fungerar vaginalt förlossning bra.I en del fall fungerade det inte.Då finns kejsarsnitt som alternativ .Vissa kvinnor har stor rädsla att föda vaginalt och det vi ska respektera andras tankar.

• Anonym (2 snitt)
    Anonym (2 snitt) skrev 2021-08-09 23:05:28 följande:

Saken är den här:för många kvinnor fungerar vaginalt förlossning bra.I en del fall fungerade det inte.Då finns kejsarsnitt som alternativ .Vissa kvinnor har stor rädsla att föda vaginalt och det vi ska respektera andras tankar.

Och för att inte glömma kvinnor som var rädda för snitt,och överlevde det .
  • Anonym (2 snitt)
    Anonym (Öh) skrev 2021-08-10 12:42:20 följande:

Om det handlar om överlevnad är ju vaginala förlossningar toppen ur den aspekten.

Kvinnor dör dagligen vid förlossningar i världen.I Sverige är det väldigt ovanligt,men det händer ,jag har varit med om detta .
  • Anonym (2 snitt)
    Anonym (Nettan) skrev 2021-08-10 20:00:24 följande:

Handlar det om liv och död är väl det en medicinsk indikation för snitt eller hur? Ts undrar ju om man bara kan få det för att man vill det. Ja bekosta det själv då varsågod.

Så funkar det inte i Sverige.Aborter kostar mycket för samhället,hade folk varit mera ansvarsfulla så skulle jag gärna sluppit betala för det.
  • Anonym (2 snitt)
    Anonym (Nettan) skrev 2021-08-10 20:09:13 följande:

I det här fallet är ju dessutom inte graviditeten ett faktum. Vidare kan oplanerade graviditeter handla om annat än slarv (även om en stor andel antagligen handlar om ren nonchalans och slarv). Dåligt fungerande p-metoder, tillfällig sjukdom eller tragiska händelser.

Kvinnan här sitter och önskar ha barn men är inte beredd att göra vad som krävs för att få det. Vad vill hon man ska svara?

Varför är du så mycket emot kejsarsnitt?Det som kan vara livsviktigt och är viktig oavsett orsak .Vi lever inte i grottan nu.
  • Anonym (2 snitt)
    Anonym (F) skrev 2021-08-10 21:20:40 följande:

Denna diskussion ska vi inte ha för den kommer aldrig ta slut. Och ingen av oss kommer kunna övertyga den andre

Så är det nu.Mina åsikter och erfarenheter kan inte ta från mig.
Svar på tråden Kejsarsnitt- svårt att få beviljat i Sverige?