Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

I skuggan av Ukraina så gratulerar vi Klimatalliansen till att ha fått ihop tillräckligt med underskrifter för att kunna registreras inför valet i höst

Nu hoppas vi på några tusen röster på Gudruns gröna alternativ som går förlorade för Miljöpartiet.

Solig
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2022-03-02 14:57:09 följande:
    Snälla, säg att det här är satir...

Är det sånt här som ska rädda MP kvar i riksdagen?
    Inte det minsta satir. Det är hans twitter - som han låst för kommentering.

Bilden postades i en Facebook-grupp med vad som närmast kan beskrivas som militanta cyklister/bil-hatare/klimathysteriker. Gott om inlägg där med direkta olagligheter.

Då vet vi i alla fall i vilka sammanhang han hittar sin inspiration.
  • Flash Gordon
    mari123 skrev 2022-03-03 07:41:14 följande:
    Jag bor i Västernorrland och centralt så jag kan cykla mest hela sommaren MEN när det ösregnar tar jag bussen ! Hur gör Bolund kan man undra? 
    Bolund bor i en 15-miljonersvilla i en av Stockholms absolut finaste villaförorter. Hans största problem här i världen är om kommunen har sopsaltat eller bara plogat cykelbanan vintertid.
  • Flash Gordon

Ja, det kan man undra.

Miljöpartister i sociala medier har på sistone varit högljudda om att försäljningen av plastpåsar i matbutiker minskat tack vare regeringens plastpåse-skatt.

De missar att samtidigt har försäljning av kinesiska plastpåsar av en sämre kvalitet ökat.

Så typiskt usel symbolpolitik.

Blå och gul
  • Flash Gordon

Låt oss vara tydliga med en sak: Det handlar inte om Sverige

För miljön spelar det ingen som helst roll om skatten på diesel tiodubblas i Sverige eller om den sista svenska örnen offras och hackas i småbitar av bladen på ett vindkraftverk..

1,4 miljarder indier ska fördubbla sin kolförbränning till år 2040

.
    Blå och gul
  • Flash Gordon

Miljöpartiet går full bananas på Twitter.

Deras officiella Twitterkonto ska göra KAOS med alla som motarbetar "klimaträttvisa"

Herre Gud, ett Riksdagsparti som låter som ghettoungar som kaxar.

Fattas bara att Bolund i nästa TV-debatt skriker åt Ulf att han ska "knolla din mamma!"

.

Det har stått där i tio timmar nu så man får anta att deras konto inte blivit hackat.
    .
    Blå och gul
  • Flash Gordon

Barnfamiljer har inte råd att värma upp sina bostäder så de tvingas frysa

Det pågår skjutningar och sprängningar näst intill dagligen

Den officiella arbetslösheten ligger kring 8-9%

Vi har en elbrist som gör att kommuner inte kan expandera och företag inte kan bygga nya fabriker

Och så vidare
    .

Miljöpartiets prioritering i det läget:

Blå och gul
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2022-05-29 10:25:29 följande:
    De vänder ju sig till kultursnobbar och folk i den ofantliga sektorn. Inte till folk som levererar skatteintäkter åt dessa företeelser.
    Jag tror inte det räcker som förklaring.

De är så enormt världsfrånvända att de på riktigt tror att kultur är något samhället ska prioritera när folk inte har råd att betala elräkningen, eller bensinräkningen, tack vare deras politik.

Företag får stoppa investeringar för att de inte kan få uppkoppling mot elnätet pga brist på el.

Jag vet personligen om kommuner i Mellansverige som har problem med att få till nya bostadsområden som är tänkt för 10000-tals boende, för att det saknas el.

.
    Men MP tycker att vi ska prioritera kulturbidrag.
    Blå och gul
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2022-05-30 08:31:11 följande:
    Vad är det för barnunge som ligger bakom deras twitterkonto?
    Den där David Ling kanske?
    Stenevi var med på radio imorgon strax innan kl 8. Hon ville inte förklara vad "göra kaos" betyder i hennes värld. Hon sa det själv, ordagrant, i sitt tal till MP-kongressen i helgen.

Det är nog sanktionerat från högsta ledning, det där orten-snacket.

I tid av kris går man full out MP och kommunicerar som vore man Fältbiologerna hela bunten.

Jag antar att man vill mobilisera sina kärnväljare med detta språkbruk. Kärnväljare som kanske funderar på Schymans Klimatinitiativet istället för att MP varit för "lydiga" och veka under sin tid i regeringen.

Nu jä*lar är det tillbaka till barrikaderna igen. Argare än någonsin!
    Blå och gul
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?