Svart/brun blödning + metallsmak?
Det enda jag kan tillägga som svar på dina frågor är om tempningen. Tempen gör en liten dipp dagen för ägglossning och dagen efter så höjs tempen. När tempen legat högt i minst 3 dagar så kan man bekräfta att äl skedde på dagen då dippen var.
Om du tar äl test samtidigt som du tempar så ska du kunna jämföra testen med temp kurvan. Säg att du har positivt äl test på dag 14 då borde du få en temp dipp på dag 15 eller 16 följt av några dagar med höjd temp. Sen kan ju äl variera någon dag mellan cyklerna så det behöver ju inte alltid vara så att äl sker på tex dag 14 varje cykel. Jag kan även tillägga att det fertila sekretet inte bara finns på äl dagen utan det börjar komma redan några dagar innan. Så om du får äl sekret på dag 11 så betyder det inte nödvändigtvis att det är dagen du har äl utan mest troligt är att äl sker någon/några dagar efter första dagen med sekretet.
Sen så är det ju så att bara för att man tycker att man matchar in sexet precis runt äl så behöver inte det betyda att man blir gravid bara för det. Hela processen från äl till att ägget fäster till en fullt frisk bebis är enormt komplex. Så procenten att det blir en graviditet vid varje cykel är inte allt för hög. Därav är det många som måste kämpa många månader eller år innan det blir en graviditet för allt måste klaffa. Sen finns det ju tyvärr dom som det ändå inte klaffar för någon gång som tyvärr går barnlösa.
Jag skulle säga att eftersom det inte finns något avvikande som dom hittade på undersökningen så ta det bara lugnt. Ha sex varannan eller var tredje dag fram tills du vet att äl passerat så har du gjort det du kan. Sen är det bara att hoppas på att den komplexa processen går i lås. Mer kan du nog inte göra :)