• Brallans

För oss 35+ som försöker bli gravida

Kumquat skrev 2022-11-02 08:33:17 följande:
    Nej nej nej, vilken hemsk kväll. Vill slå ihjäl den här orättvisan med ett baseball-trä Gråter Såhär skulle det inte bli, det FÅR inte blir såhär! Hoppas av hela mitt hjärta på en solskenshistoria, men fattar att dagarna fram till fredag kommer vara helt överjävliga.

Hoppas du blev omhändertagen av bra människor, gick smärtan över av sig själv och hur känns det nu i kroppen?
    Ja livet är verkligen ingen dans på rosor ibland, jag sa senast imorse till min man att jag mådde ganska bra sen läste jag alla era fina kommentarer och började storböla så lite svajjig i humöret är jag nog ändå ;) 

Jo de var jättegulliga, jag hatar att besvära sjukvården i onödan vilket det kändes som när jag åkte in men de sa att så var absolut inte fallet.. det gick succesivt över inatt och idag måste jag som vanligt igen.. så märkligt. 
    Lojsan DN skrev 2022-11-02 08:44:07 följande:

Åh nej! 😔 Jag hoppas att det inte är på väg åt fel håll. Såg det ett tomrum i livmoder eller va det helt slutet?

Nu försöker jag vara lite positiv här och tänker att du kanske är en låghormonare, och att embryot gömde sig där inne. HCG kan ligga på mellan 100-5000 i v5. 

Man har ju läst många solskenshistorier om detta, hoppas verkligen att du är en av dom. 💕

Fast man brukar känna sånt i kroppen, oavsett vad andra säger.  Hur har du det med symtom och det nu då? 

Hmm jag tror det enda hon sa var att hon inte såg något, jag sa att då borde det ju vara något tokigt för man borde ju se något iaf i vecka 5+0 men hon sa att det inte alltid är så.. för mig känns det helt orimligt att inte se något denna vecka när man läser överallt om alla som åker in på vul och hör hjärtslag.. japp jag har googlat som en galning :) 

Nu mår jag som innan, tempen uppe och starkt test som inte blivit svagare, samma gamla gravid symptom.. känns som kroppen häcklar en typ... 
    Cocachins skrev 2022-11-02 09:02:04 följande:
    Bra skriver symetrical! Kan bara instämma i allt du skriver  till Brallans ❤️ Jag lider med dig Brallans och håller verkligen tummarna för dig ❤️
    Tack  Hjärta

• Brallans
    Lojsan DN skrev 2022-11-02 08:56:46 följande:

Här ökar tempen som jag hoppades på, så peppar peppar låt det fortsätta så. 
    Ska börja gå efter min vaginala temp tror jag, den är mer jämn överlag. 
    Nu i förkylningstider så kan jag vakna av att jag sover med lite halvöppen mun, då är det bättre att gå på den som är mer sluten haha Skrattande

Hallå det ser ju superfint ut ju :) 

Haha ja jag skulle helt klart lita mer på den tempen som är tagen i ett slutet område eller vad man ska säga Skrattande
  • Brallans
    Phozie skrev 2022-11-02 08:37:31 följande:

Idag kom tant röd när jag vaknade, känns helt okej ändå, då jag haft noll känsla för att en ny graviditet skulle vara på gång, särskilt med tanke på att tempen inte stegrats speciellt högt heller.
    Lite trist att den kom knappt 11 dagar efter ÄL, men misstänkte att min cykel skulle vara superknepig efter missfallet med tanke på att jag är på dag 40 nu och jag brukar ha rätt kort cykel normalt, så det kanske är lika bra. Hoppas bara att min cykel stabiliseras nu så att jag slipper problem med bl.a. oregelbundenhet.

Jag ska också åka på en kortare solsemester om lite drygt 1 vecka, så skönt att kunna dricka lite soliga drinkar då. 😉

Nya tag nästa ÄL! 🤗
    Funderar på om man ska testa en kur med Rosenrot fram till ÄL denna gång, eller om man ska låta bli att mixtra?? 🤔

Skönt att det ändå var en liten förberedd mens, bra också med semestern som kommer så kan du verkligen dricka drinkar och bara njuta :) 

Jag har ingen koll på Rosenrot men de finns det säkert andra här inne som har :) 
  • Brallans
    Lojsan DN skrev 2022-11-02 09:45:16 följande:
    Jag har läst att man inte kan se något embryo eller gulkropp så tidigt som 5+0, mer sannolikt att se nått på 5+6 tex. 
    Detta google är min närmsta vän, finns alltid där när man behöver hjälp haha. Sen blir man kanske inte klokare av det. 

Men alla mina gånger jag fått mf så har mina symtom slutat i samband med minskat hcg och blödning, men du har kvar ditt. DET är positivt om nått.  Skrattande

Angående min temp där så tror jag också att jag ska köra på musslan hädanefter. Får ändra inställningarna för det. 
    Jag som alltid säger till alla att inte hålla på och googla för man blir bara ännu mer förvirrad gör exakt det nu själv.. blir galen på mig själv haha. 

Ja precis så har det ju varit för mig med mina mf med. 

Ja innan jag tar min temp måste jag, ta nässpray, ligga med munnen stängd ett tag, lägga tempen i munnen ca 20 sek, sätta på termometern.. helt galet ju.

Kanske skulle gå över till vaginal temp jag med så man slipper ovan förlopp ;) 
  • Brallans
    Lojsan DN skrev 2022-11-02 10:16:02 följande:
    Ja ibland går man sig själv på nerverna, men vill man ha "snabba" svar så är ju sökmotorn nära till hands. 

Men hur är det med din blödning nu då? 

Vilken morgonrutin du har bara för att kunna ta tempen 😂 Riktigt så kämpigt har inte jag. Jag har ju två termometrar en till vardera area, så man inte tar samma. 
    Japp den är alldeles för nära till hands speciellt när man jobbar framför en dator hela dagarna Skrikandes

Får lite rosa när jag torkar mig men inget mer än så.

Haha ja det är helt galet egentligen när jag såg det i skrift, jag som är så trött på morgonen skulle vara livrädd för att råka ta fel termometer ;) 
    Anonym (Kanskenr4) skrev 2022-11-02 11:01:28 följande:
    Fy katten Brallans, det gör mig ont att läsa! Tycker du har fått våndas och lida tillräckligt nu. Men hoppat är inte ute än, hoppas så innerligt att du får positivt besked på fredag❤️
    Ja det tycker faktiskt jag med, ja man får förbereda sig på det värsta men hoppas på det bästa Hjärta
  • Brallans
    Lojsan DN skrev 2022-11-02 12:29:44 följande:
    Det är inte bra att den är så nära. 😱
    Det låter ju inte så oroväckande ändå om det bara blir när du torkar dig. Men har du smärtor fortfarande, eller var det bara igår? 

Haha det hade ju inte varit dödligt av att råka ta fel, men det är väl kanske inte så trevligt när man vet vart den egentligen ska vara. Jag har 2 olika och där går det inte att ta fel. 😄
    Läst helt familjeliv idag om vul och hcg.. nu får jag inte läsa mer har har bestämt. 

Det har inte kommit tillbaka sen inatt, haft lite idag men inte alls som igår så hoppas det håller i sig,. 

Hahaha det har du helt rätt i :) 
  • Brallans
    Hannis1983 skrev 2022-11-02 13:48:16 följande:

Jag väntade mig stor tempdipp idag då Bim är beroende på vilken app mellan imorgon och lördag men tempen är fortfarande hög. Tog ett negativt test idag så lär ju inte vara gravid så då behöver inte mensen dra ut på sig 😂

Men hallå vad spännande, vad var de för test du tog som gav neg?
  • Brallans
    Kumquat skrev 2022-11-02 14:26:08 följande:

Nu har vi varit på läkarbesöket. Fick ta ett blodprov för något värde på sköldkörteln och mannen ska också lämna prov på sina simmare. Läkaren kollade också livmoder och äggstockar med vul. Den ena såg fin ut men på den andra såg hon en ganska stor cysta. Tydligen kan det bli så när man precis haft äl, vilket jag ju tror att jag hade igår, men de ska ändå kolla upp den lite mer noggrant.

När utredningen är klar ska vi fundera på om det känns värt att gå vidare med IVF eller inte och i sådana fall när. Läkaren var inne på att vi kanske ändå skulle försöka i 6-9 månader efter mitt ma först.

Vi får se hur det känns när vi gått igenom utredningen. Nu hoppas jag bara att det inte är något skit med den här jäkla cystan. Alltid är det nåt alltså 😓

trist med cystan men det är det nog många som har tänker jag, hoppas det är något som försvinner av sig själv samt att de andra proverna är bra :) 

Jag skulle personligen inte vilja vänta utan köra på direkt med IVF men det är såklart individuellt {#emotions_dlg.flower}
  • Brallans
    Lojsan DN skrev 2022-11-02 17:26:41 följande:
    Åh nej åkte du ner i familje fällan med 🙈 
    Där har man med varit, oj oj vad mycket onödig stress man utsätter sig själv för. 
    Bra, håll dig borta från allt sånt där nu!

Skönt att smärtan har avtagit iaf, ska du göra ett blodprov på fredag eller var det ett nytt vul? 

Japp där hamnade jag, ena sekunden glad andra helt förfärad så nu är det stopp ????

De sa nytt blodprov och vul, vet inte hur snabbt man får svar på blodprovet men tänker visar det kasst svar så behövs ju inte vul.. 

• Brallans
    Hannis1983 skrev 2022-11-02 18:59:03 följande:

ett vanligt gravid test från babyplan men det var tok negativt så väntar på mens 😂

Skit också, men det är ju inte kört förens den röda kärringen kommer 😆

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida