Inlägg från: Anonym (Längtan efter barn nr 2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtan efter barn nr 2)

För oss 35+ som försöker bli gravida

Då var det bokat och recepten finns att hämta på apoteket 🤗 vi startar IVF kring 10 november. 
    känns spännande och lite läskigt. 

Har fått en gedigen hög papper att ta oss igenom? 

Anonym (R) skrev 2024-10-31 17:12:03 följande:
    Åh, stort lycka till! Vilken spännande och utmanande resa ni har framför er. Modiga ni är som tar hjälp! Måste också kännas skönt att få lämna över lite av ansvaret till de medicinskt kunniga?
    Ja det känns skönt att lämna över allt. Även kontrollen liksom. Samtidigt känns det inte så skojigt med all medicinering och sprutor. Men det blir nog lättare när man kommit igång och valt sig lite. 

Har det hänt att man testat neg 10 dpo men fått positivt senare? 

ska hämta ut / beställa sprutorna inför IVF nu men vill ogärna betala 3000kr OM jag mirakulöst blivit gravid den här månaden. Samtidigt är det 2-3 leveransdagar då inget apotek har dem i lager? och jag måste ha dem på fredag om jag ska kunna börja på lördag som det är tänkt. 

😅 

Alvedon83 skrev 2024-11-08 20:28:27 följande:

Har varit till gyn nyss och gjort ul, allt såg normalt ut och mina äggstockar såg ut som en 30-årings, vilken komplimang🥰😅 så hoppas att guldägget leveras snart! Väntar på äl som borde kommer i början på nästa vecka. 

Härliga besked!  Vem vet - ibland kan det ju hjälpa att bara få lite positiva och lugnande besked så funkar allt. håller tummarna! 

I torsdags kom mensen. ikväll tar jag första sprutan för min första IVF-runda. känns spännande!

Anonym (R) skrev 2024-11-09 11:56:21 följande:

Här kom mensen på utsatt dag. Igårkväll så var jag typ helt säker på att jag faktiskt var gravid så besvikelsen blev desto större. Hade verkligen behövt något positivt att se framemot och nu blir det istället mycket tankar om jag inte istället borde ställa in mig på att det kommer bara bli ett barn för oss. Rent logiskt förstår jag att det är tidigt att ge upp efter 6 försök, men känslan av hopplöshet segrar nog idag iaf. 🥲

Jag vet precis vad du känner. 

jag kände så redan efter 4-5 månader. Och vi kämpade i 14 månader innan vi nu lämnade över kontrollen till en klinik. Vi har också ett barn sedan tidigare, som det gick lätt att ?få?. Har ni funderat på att kolla upp er eller att ta hjälp? 

all kärlek till dig 

Anonym (R) skrev 2024-11-10 19:27:12 följande:
    Håller tummarna för att du får må bra under behandlingen och på lyckat resultat. 😀
    Tack ❤️
    Fjellmyran skrev 2024-11-16 23:10:28 följande:

Hur ligger ni andra till i era cykler nu? Jag tror att jag precis haft ÄL, BIM i slutet av månaden. 

Kör ni nån särskild metod eller? ÄL-test, tempmetoden eller dylikt? 

Jag är på CD17, 
    har äggplock den 20/11, och trolig återföring den 22/11 men hoppas på att vi kan vänta på en blastocyst istället och då blir det återföring 25/11. 
    vi gör vår första IVF efter 15 månaders försök själva. Andra barnet.

Igår hade vi äggplock. Av 16 äggblåsor fick de ut 14 ägg. det var MÅNGA fler än jag vågade hoppas på.  Jag fick ett samtal idag att sju av dessa har befruktats normalt. 

vi har tid för återföring imorgon Kl 14.30. Men om fem eller fler har fortsatt dela sig och ser ut att vara av god kvalitet kommer man flytta återföringen till på måndag med förhoppningen att kunna sätta in en blastocyst istället. 

känner mig hoppfull men försöker att vara realistisk. 

Anonym (R) skrev 2024-11-21 15:59:14 följande:
    Åh, det låter som väldigt fint resultat! Håller tummarna för att de fortsätter att utveckla sig bra.
    fick ett samtal idag om att sju av de fjorton äggen har befruktats normalt 👍🏻. Det var också över förväntan. Imorgon får vi se hur många som klarat sig till dag två. Det är spännande! också en knepig tanke på att ett framtida barn kanske ligger där i en liten labb-burk i ett värmeskåp 😂
    EFW skrev 2024-11-22 08:59:35 följande:
    Ååå så spännande att det är på gång nu! 😍
    Här är våran krabat som låg i frysen från mars till september ❤️ Vecka 13+6 i dag och fick godkänt på KUB för en vecka sedan.

Härligt!

Det är så häftigt att det går att frysa embryon och skapa ett levande barn av det! 

Jag hoppas så innerligt att vi når en graviditet (som håller) genom denna rundan. Men när man sedan tänker på att man ska igenom allt det vanliga, hjärtslag på UL, NIPT, RUL etc så känns det som att det är så många möjliga hinder. Synd att man inte är "skyddad" mot sjukdomar och fel bara för att man gör IVF. 

Igår satte vi in en tvådagars av ?toppkvalitet? ❤️ 
    vi hade totalt tre fina och fyra lite mindre fina men alla 6 som är kvar ska få chansen att utvecklas vidare så får vi se om det finns någon blastocyst kvar att frysa ner nästa vecka. Eftersom det ?bara? var tre riktigt fina så vågade de inte vänta med insättningen utan de ville sätta in en igår  

Så nu håller vi tummarna. Testdag 6/12. Känns som en evighet. 

tydligen hade 13 ägg befruktats men 6 av dem var ?polyfert? dvs fler än en spermie hade tagit sig in. så behöver vi göra fler plock så blir det ICSI nästa gång. Något med att ägget inte klarar att stänga efter första. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida