För oss 35+ som försöker bli gravida
Då var det bokat och recepten finns att hämta på apoteket 🤗 vi startar IVF kring 10 november.
känns spännande och lite läskigt.
Har fått en gedigen hög papper att ta oss igenom?
Då var det bokat och recepten finns att hämta på apoteket 🤗 vi startar IVF kring 10 november.
känns spännande och lite läskigt.
Har fått en gedigen hög papper att ta oss igenom?
Har det hänt att man testat neg 10 dpo men fått positivt senare?
ska hämta ut / beställa sprutorna inför IVF nu men vill ogärna betala 3000kr OM jag mirakulöst blivit gravid den här månaden. Samtidigt är det 2-3 leveransdagar då inget apotek har dem i lager? och jag måste ha dem på fredag om jag ska kunna börja på lördag som det är tänkt.
😅
Har varit till gyn nyss och gjort ul, allt såg normalt ut och mina äggstockar såg ut som en 30-årings, vilken komplimang🥰😅 så hoppas att guldägget leveras snart! Väntar på äl som borde kommer i början på nästa vecka.
Härliga besked! Vem vet - ibland kan det ju hjälpa att bara få lite positiva och lugnande besked så funkar allt. håller tummarna!
I torsdags kom mensen. ikväll tar jag första sprutan för min första IVF-runda. känns spännande!
Här kom mensen på utsatt dag. Igårkväll så var jag typ helt säker på att jag faktiskt var gravid så besvikelsen blev desto större. Hade verkligen behövt något positivt att se framemot och nu blir det istället mycket tankar om jag inte istället borde ställa in mig på att det kommer bara bli ett barn för oss. Rent logiskt förstår jag att det är tidigt att ge upp efter 6 försök, men känslan av hopplöshet segrar nog idag iaf. 🥲
Jag vet precis vad du känner.
jag kände så redan efter 4-5 månader. Och vi kämpade i 14 månader innan vi nu lämnade över kontrollen till en klinik. Vi har också ett barn sedan tidigare, som det gick lätt att ?få?. Har ni funderat på att kolla upp er eller att ta hjälp?
all kärlek till dig
Hur ligger ni andra till i era cykler nu? Jag tror att jag precis haft ÄL, BIM i slutet av månaden.
Kör ni nån särskild metod eller? ÄL-test, tempmetoden eller dylikt?
Igår hade vi äggplock. Av 16 äggblåsor fick de ut 14 ägg. det var MÅNGA fler än jag vågade hoppas på. Jag fick ett samtal idag att sju av dessa har befruktats normalt.
vi har tid för återföring imorgon Kl 14.30. Men om fem eller fler har fortsatt dela sig och ser ut att vara av god kvalitet kommer man flytta återföringen till på måndag med förhoppningen att kunna sätta in en blastocyst istället.
känner mig hoppfull men försöker att vara realistisk.
Härligt!
Det är så häftigt att det går att frysa embryon och skapa ett levande barn av det!
Jag hoppas så innerligt att vi når en graviditet (som håller) genom denna rundan. Men när man sedan tänker på att man ska igenom allt det vanliga, hjärtslag på UL, NIPT, RUL etc så känns det som att det är så många möjliga hinder. Synd att man inte är "skyddad" mot sjukdomar och fel bara för att man gör IVF.
Igår satte vi in en tvådagars av ?toppkvalitet? ❤️
vi hade totalt tre fina och fyra lite mindre fina men alla 6 som är kvar ska få chansen att utvecklas vidare så får vi se om det finns någon blastocyst kvar att frysa ner nästa vecka. Eftersom det ?bara? var tre riktigt fina så vågade de inte vänta med insättningen utan de ville sätta in en igår
Så nu håller vi tummarna. Testdag 6/12. Känns som en evighet.
tydligen hade 13 ägg befruktats men 6 av dem var ?polyfert? dvs fler än en spermie hade tagit sig in. så behöver vi göra fler plock så blir det ICSI nästa gång. Något med att ägget inte klarar att stänga efter första.