För oss 35+ som försöker bli gravida
Får se vad tempen säger imorn och ta ett digitalt om den är hög så jag iaf vet..
En fråga.. jag försöker räkna ut mer korrekt när jag kommer ha mens nästa gång utifrån min ägglossning. Lutealfasen börjar dagen efter ägglossning och slutar dagen innan mensen börjar. Jag fick positivt ägglossningstest 9 december, plussade även dagen efter 10 december men det ska man tydligen inte logga ?. Så utifrån denna information, när var själva ägglossningsdagen? 10 eller 11 december?
kan ni hjälpa mig här, jag har börjat tempa i oktober så jag är ganska ny på detta.
i oktober använde jag CB ägglossningstest digitalt. Fick glad gubbe som ni ser CD11, men enligt NC bekräftades ÄL först CD 15 av temphöjning.
även skärmdumpat November och där är LH+ bättre synkat med temphöjning men som ni ser hoppar min temperatur lite.
ska tilläggas att jag har en tvååring som alltid kommer in till oss på nätterna och hon väcker mig oftast kring 05 för välling? och då passar jag på att tempa innan Jag går upp och fixar välling åt henne. Med det sagt sover jag halvdåligt de flesta nätterna och vaknar till lite då och då även innan 05.
är tempmetoden inte passande för mig?
hur ska jag tänka?