För oss 35+ som försöker bli gravida
Inget blod alls sen igår morse, stabil temp och nu fick jag detta 🥹
Inget blod alls sen igår morse, stabil temp och nu fick jag detta 🥹
Åååh finaste du så himla glad att se detta, skönt att du inte blöder mer och mår illa 😆
Testade alltså natten mellan äl +8-9 😂 Men har inte använt testa tidigt hahaha varför gör man ens så 😂😂🤔 Jo för man ska till Ullared på äl+ 9 och vill veta om man kan gå och glo på bebiskläder med gott samvete 😅😆🤣
Oj, det var tidigt! Inte konstigt att det blev negativt 😂
Dock har jag själv varit där ett antal gånger! 🤪
Din graf ser ju fantastiskt fin ut i alla fall, nästan lite trifasisk 😉 Hur ligger landet idag då?
D-vitamin boosten intagen i helgen. Innan så såg det ut som ÄL va på G efter boosten ser den ut som den e långt i från kommande men äggvite-flytningarna började i lördags. Tänkte om D-vitaminen på något sätt kan skjuta fram ÄL lite.
CD8 idag och enligt FF har jag ÄL imorgon, vilket kan stämma. Dock CB advance visar tom ring idag. Men tempen sjönk verkligen idag från 36.47 till 36.11.
Gick förra månaden från tom ring till glad smile på 12 timmar så allt kan ju hända.
Ja, har så kort cykel så ÄL på CD9 eller 10 brukar stämma.
Läste att boosten lägger sig i fettet så att ta den i närtid mot ÄL va ok.
Men bara å fylla på systemet me simmare så dom e redo när bowlingklotet släpps ;D
Stort stort grattis Syemtrical! Otroligt glad för din skull ❤️
Slänger in dagens graf, FF är fast besluten att min äl var på cd 9.
För mig är det 3-5 dagar förtidigt, jag vet att man inte ska oroa sig i onödan men det går inte slå bort.
Släpper det för tidigt kanske det inte hunnit mogna som det ska, släpps det för sent så kan det bli övermoget och skalet på ägget bli för hårt. Japp jag har läst en del haha
Men sen har jag med läst på Vulverines sida. Jag måste ju ha känt stress inför min sista cykel nu.
En av kroppens strategier MOT en viss sorts stress innebär alltså att vi snabbare når peak-nivå i östrogenet och därav också ägglossar tidigare eller ?mot alla odds?. Hormonbalansen lär inte vara den bästa, men fertiliteten kan vara förvånansvärt hög.
Detta förklarar varför krig leder till högre födelsetal, medan en lågintensiv stress i relativt välstånd innebär ökad infertilitet (se Sveriges ofrivilliga barnlöshet och PCOS-siffror).
//