• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (SkaffaSladdis)
    EJT skrev 2024-08-17 06:29:43 följande:

Negativt test även för mig ÄL+13 (testa tidigt) och tempen vänder neråt. 

Lika besviken varje gång...

Samma här man blir less! Riktigt frustrerande.
    Kör du RR eller Apiforce eller Munkpeppar ? Haha man försöker testa allt. hur länge har ni försökt ?

• Lojsan DN

Jag fick ett svagt plus, sen kom mensen på dagen. Så ytterligare ett kemiskt mf, så jag kommer ärligt talat ge upp nu. Jag har fått så många att jag tappat räkningen. 

Jag vill önska alla här inne lycka till hoppas på det bästa, skickar lite baby dust med 🥰 

• EJT
    Anonym (SkaffaSladdis) skrev 2024-08-17 08:43:10 följande:

Samma här man blir less! Riktigt frustrerande.
    Kör du RR eller Apiforce eller Munkpeppar ? Haha man försöker testa allt. hur länge har ni försökt ?

Tar bara extra folsyra, d-vitamin och sen extra progresteron för att understödja lutealfasen (utskrivet av gynekolog). Provade munkpeppar ett par cykler förra sommaren, men det skapade bara massa mellanblödningar för mig. 

Lycka till! Förstår att du vill testa lite olika. 

Vi har försökt i 1,5 år.
  • EJT
    Lojsan DN skrev 2024-08-17 12:12:26 följande:

Jag fick ett svagt plus, sen kom mensen på dagen. Så ytterligare ett kemiskt mf, så jag kommer ärligt talat ge upp nu. Jag har fått så många att jag tappat räkningen. 

Jag vill önska alla här inne lycka till hoppas på det bästa, skickar lite baby dust med 🥰 

Usch, vad kämpigt. Så nära, blir ju känslan. Oavsett om du väljer att fortsätta eller inte så önskar jag lycka till till dig med. Förstår verkligen din uppgivenhet. 
  • Lojsan DN
    EJT skrev 2024-08-17 14:58:27 följande:
    Usch, vad kämpigt. Så nära, blir ju känslan. Oavsett om du väljer att fortsätta eller inte så önskar jag lycka till till dig med. Förstår verkligen din uppgivenhet. 
    Tack! Hjärta
  • Alvedon83

Nej vad tråkigt med plus som inte blev nåt😓 Men skönt med en paus för oss som försökt länge. Jag har tagit bort FF och kommer inte skriva in symptom eller ta några tester den här cykeln, känns befriande👍☺️
  • Anonym (Längtan efter barn nr 2)

Fy vad trist med en kemisk ☹️ 
    förstår att det är tufft! ❤️ 

jag har själv funderat på ett uppehåll med alla appar och tester etc men vi får se om mitt kontrollbehov kan släppa det. 

• pandarinen

Känns så sorgligt att ge upp. Men också skönt. Jag vill tacka er alla under åren för stöd och pepp.
    jag har i sommar rensat i förrådet och sorterat min sons gamla leksaker och kläder. Jag har sparat allt i 4 år i hopp att det skulle återanvändas av ett syskon. Men ibland blir det inte som man hoppars. Ikväll hittade jag en av min sons första vinteroveraller, han är född mitt i vintern. Så liten, så fin. Jag ställer mig frågan, varför blev jag aldrig gravid under de här åren? Varför började vi inte tidigare med bebisverkstan.
    men fördelarna är också många med att bara ha ett barn och min lilla son verkar ju trivas och inte veta något annat. 

jag kan och kommer ge honom 150 procent uppmärksamhet, jag behöver inte välja vems match, luciatåg eller annan aktivitet jag ska titta på, utan mamma kommer alltid vara där han är. Jag behöver inte dela ekonomin med fler syskon utan jag kommer kunna lgg allt på honom. 

och han är en så fin pojke, intelligent, social och söt. Det finaste jag kan få och jag är så stolt och lycklig att få vara hans mamma.

• Anonym (Längtan efter barn nr 2)
    pandarinen skrev 2024-08-17 22:23:47 följande:

Känns så sorgligt att ge upp. Men också skönt. Jag vill tacka er alla under åren för stöd och pepp.
    jag har i sommar rensat i förrådet och sorterat min sons gamla leksaker och kläder. Jag har sparat allt i 4 år i hopp att det skulle återanvändas av ett syskon. Men ibland blir det inte som man hoppars. Ikväll hittade jag en av min sons första vinteroveraller, han är född mitt i vintern. Så liten, så fin. Jag ställer mig frågan, varför blev jag aldrig gravid under de här åren? Varför började vi inte tidigare med bebisverkstan.
    men fördelarna är också många med att bara ha ett barn och min lilla son verkar ju trivas och inte veta något annat. 

jag kan och kommer ge honom 150 procent uppmärksamhet, jag behöver inte välja vems match, luciatåg eller annan aktivitet jag ska titta på, utan mamma kommer alltid vara där han är. Jag behöver inte dela ekonomin med fler syskon utan jag kommer kunna lgg allt på honom. 

och han är en så fin pojke, intelligent, social och söt. Det finaste jag kan få och jag är så stolt och lycklig att få vara hans mamma.

Det som känns rätt kan även kännas tungt. Det är helt normalt. Det är ok att sörja även om man gjort valet så att säga. Du har helt rätt i att det finns många fördelar med ett barn också. Jag känner så igen mig i det du skriver om sparade kläder och känslan av att snubbla över något litet, eller nör en bebisbild dyker upp i telefonen. Men vi har ändå det finaste vi kan få hos oss redan ❤️
  • Brallans
    pandarinen skrev 2024-08-17 22:23:47 följande:

Tack själv, ni alla här inne har varit ett otroligt stöd och jag känner igen mig så i det du skriver ❤️
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida