Jobbig situation, hjälp!
Vad är det som får din sambo att känna på det här sättet att han måste ?ge sig på? din son
På ett sätt kan jag förstå honom. Det med scootern, att den förvaras i hans rum kanske är praktiskt-när han inte är där. Jag använder min sambos sons rum till att hänga tvätt i när han inte är där, men å andra sidan så bryr han sig inte om det är där för han är typ aldrig på sitt rum förutom när han sover.
Att han drog till sina föräldrar efter att du förklarat vad du tycker är jobbigt är ett barnsligt beteende, hoppas han förstår det.
Jag personligen tycker det är fruktansvärt jobbigt när min sambons son är hos oss och kanske din sambo också har samma känsla, men det är viktigt att ta reda på varför. Det är säkert jobbigt för honom också att känna att han måste ?försvara? ert gemensamma barn. Jag spekulerar bara; får bägge barnen samma uppmärksamhet eller känner sambon att du lägger mer tid på din son än er gemensamma när bägge är hos er? Det är naturligt när ni inte ses lika ofta. Kanske är det viktigt för sambon att ert barn får ha saker som bara er hans- på samma sätt måste det då vara för andra barnet. Det låter kanske dumt, som det med boken, varför ska inte bägge få läsa?! Jag tror iaf att det är viktigt att du förklarar för sambon att du älskar bägge dina barn lika mycket och att du behöver hans hjälp och stöd som partner i förhållandet.
Kanske det kan hjälpa om den store visar omsorg och glädje över att leka med den lille? Sån gillar väl föräldrar?! ????