Sommarsuperhärligt skrev 2021-07-03 16:56:14 följande:
Vi uttalar inte laith vi uttalar leith. Har sett vissa araber som har det stavat som lath och andra som laith. Men på svenska för att matcha rätta uttal så är det leith, men th ljud i slutet och e som kort vokal så uttalar vi i alla fall.
Du skrev iaf Leith och jämförde med Leif.
Sommarsuperhärligt skrev 2021-07-03 17:10:32 följande:
Latin har påverkat germanska språken mycket med det är en skillnad på de.
Syftet är väl att den germanska etniciteten ska mer och mer försvinna på sätt får inte latin någon framtida hot.
Känner en del finnar som har sina finnenamn, anpassningen de har valt är väl att de går att uttala, så tänker jag. Tjejnamn finns många gemensamma namn, men killnamn svårt förutom bibliska namn och jag vill inte ha de.
Namn är viktigt då en person refererar till sin identitet och ursprung genom sitt namn. Om man bor i sitt land är det ok att ha ett svenskt namn för att då känner man igen mer sin identitet/ ursprung genom där man befinner sig. Men om man bor i Sverige och har ett väldigt svenskt namn av svenskt härkomst så är det dels fail och förvirrande.
Irak, såklart. Buuu på England. Latin är germanernas och arabernas fiender.
Naturligtvis är det skillnad, de germanska språken är ju en vidareutveckling från samma språkträd, som i sin tur lett till de nordiska språken.
Men vadå "på sätt får inte latin någon framtida hot" [sic], latin existerar inte ens längre. Det är ett försvunnet språk. Återigen, VILKA är det som försöker ockupera landet med invandring?
Att ha ett svenskklingande namn är varken fail eller förvirrande, det är nog bara för dig personligen.
Så du kommer från Irak, och påstår att de slagits på tyskarnas sida mot England...? I vilket krig då om jag får fråga?
Och latin som språk har inga fiender eftersom det inte är en entitet med ett medvetande ens. Latin är som sagt redan ett dött språk. Du verkar ha minst sagt konstiga tankar.