Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Vill du ha extraval?

Rataxes skrev 2021-06-27 22:26:20 följande:
    Flera andra länder har kunnat genomföra valntrots pandemi så det är ingen ursäkt.

Kostar? Kan man slippa familjeveckan för 32 miljarder/år är det värt varenda krona.
    Vilka andra länder har haft ett extraval i år och sedan ordinarie val nästa år?
  • Anonym (.)
    Anonym (X) skrev 2021-06-28 12:13:40 följande:
    Nej synd som fan.
    Klar att han inte vill ha det, då åker gubben ut. Nu har han iaf 50/50 chans att sitta kvar som Sveriges mest inkompetente statsminister genom tiderna.
    Tror du verkligen att chansen är så stor att han sitter kvar?

De som röstade bort honom har väl en plan, annars känns det väldigt oseriöst att rösta bort honom om man inte har ett alternativ som har en bra chans att få stöd med den nuvarande mandatfördelningen?

Min åsikt är att oppositionen är lika inkompetent, som inte har ett realistiskt alternativ. 
  • Anonym (.)
    Rataxes skrev 2021-06-28 12:19:44 följande:
    Israel har haft 4 val på 2 år.
    Fyra extraval?
    Rataxes skrev 2021-06-27 22:26:20 följande:
    Flera andra länder har kunnat genomföra valntrots pandemi så det är ingen ursäkt.

Kostar? Kan man slippa familjeveckan för 32 miljarder/år är det värt varenda krona.
  • Anonym (.)
    Rataxes skrev 2021-06-28 12:59:41 följande:
    De har haft 4 parlamentsval, vad de kallar dem är väl rätt ointressant?
    Nja, det intressanta är att när jag frågar vilka länder som haft extraval ett år innan ordinarie val under en pandemi så får jag inget korrekt svar. 
Svar på tråden Vill du ha extraval?