• Jez20

BF Mars 2022

Elli123 skrev 2021-07-25 08:28:20 följande:

Fått åka in akut nu pga extrema magsmärtor och blod när jag torkade mig imorse, ska vara i vecka 6 men nu visade graviditetstestet på akuten negativt.. förmodligen havandeskap eller missfall. Är helt förstörd. Så chockad över hur hårt jag tar detta..

Usch vilken mardröm <3 tusen kramar till dig! Hoppas du får fint stöd av de som står dig närmast <3
  • Jez20

Hej. Som jag tidigare skrivit har jag inte haft molvärk utan mer att det "slitit och dragit" i magen. Nu har jag haft 2 dagar av molande värk och idag jätte mycket träningsvärk i magen. Någon mer som har känt likadant? Är i 8+5.

• Jez20
    Flip12 skrev 2021-07-28 20:02:01 följande:

Imorgon ska jag på tidigt ultraljud. Vet knappt om jag är nervös eller inte. Är halvt inställd på att det finns ett hjärta som slår och halvt inställd på att det inte slår något hjärta. Men ska bli skönt att få veta.

Hej! Vilken vecka är du i? :)
  • Jez20
    Flip12 skrev 2021-07-29 15:05:14 följande:

Vecka 8+0 och det fanns ett pickande hjärta där. Såklart en ögonblicksbild men känns ändå bra. Nu ska jag fortsätta kämpa med illamående och trötthet.

Grattis <3 låter precis som mig då! Kämpa på!!
  • Jez20

Nu är det min tur att bli rädd... vaknade i natt av att det kändes som det "rann". När jag gick på toa var trosorna dränkta av blod... tycker inte det är som någon "flytning" utan verkligen som vatten med röd/brun färg inblandad. Inga klumpar osv (än iaf). Vet att det är onödigt att noja för man kan inte göra nått åt saken men jag har haft NOLL blödningar tills nu så det är oroväckande. Är I vecka 9+4. När man läser "små blödningar i början av graviditet är vanligt" vad menar de då?? Vad är en liten blödning?

• Jez20
    Frufröken1 skrev 2021-08-03 21:33:09 följande:

Usch vad jobbigt det låter, har du fått kolla med ultraljud att allt står rätt till? Hoppas allt går vägen för dig!

Jag var på ultraljud I vecka 7+5 och då såg allt bra ut. Nu är jag i vecka 9+4. Har ett ultraljud inbokat imorgon sedan tidigare eftersom jag blivit gravid via IVF. Men vill gardera mitt hjärta på dåliga nyheter inför imorgon men det verkar inte som någon varit med om samma riktigt. Så är väldigt nervös inför imorgon. Tack <3
  • Jez20
    Honungsvatten skrev 2021-08-08 08:28:47 följande:

Hur har det gått? Tänker på Dig! Kram

Hej! Tack för att du frågar :) Jag var på ultraljud och allt såg perfekt ut! Läkaren kunde inte förklara blödningen.. tycker det är så konstigt att man kan blöda så mycket men de vet inte varför.. det var liksom inte den lilla blödningen. Men än så länge går det framåt iaf!

Hur går det för dig?
  • Jez20
    Honungsvatten skrev 2021-08-08 11:02:55 följande:

Men åh vad underbart! Verkligen jättekonstigt att de inte kan förklara orsaken till blödningen, men som Du säger, bara att va tacksam för att bebisen mår bra och vill stanna!

Det går bra för mig, trött och illamående men lever fortfarande på att vi fick se hjärtat slå när vi gjorde VUL i vecka 9+6! Så nu är nästa ?utmaning? KUB om 2 veckor?(24/8).

Ja men precis! Det är nästan samma som mig! Tror mitt KUB är 26/8 om jag minns rätt! Är nervös men finns inget man göra åt saken så vi får bara vänta och se helt enkelt! Håller tummarna för oss båda :)

Jag är också extremt illamående om det är till någon tröst ^^
  • Jez20
    Honungsvatten skrev 2021-08-08 16:12:40 följande:

Du ska inte gå med i facebookgruppen?

Betydligt mer aktivitet där!

Kram

Jag har förstått det men jag är så nervös att det här skall gå åt skogen så jag känner verkligen inte att jag vill att någon skall veta att jag är gravid än ^^ och här kan man vara anonym!

Tror jag hemskt gärna skulle vilja gå med när jag har nått 12 veckor och det inte "behöver vara hemligt" längre! OM där fortfarande finns plats i gruppen då! <3
  • Jez20
    Tussan94 skrev 2021-08-08 18:49:10 följande:

Ingen mer än vi som är med i gruppen ser att du är med. Den är helt privat och går inte ens att söka på :)

Skicka ett meddelande till mig när du känner dig redo så löser vi det :)

Tack så jätte mycket det skall jag göra :) hoppas det går bra för er alla!
Svar på tråden BF Mars 2022