Inlägg från: Elin11989 |Visa alla inlägg
  • Elin11989

BF Mars 2022

Risken om man gör ultraljud för tidigt är att det bara syns en hinnsäck, så var det min andra graviditet när jag åkte in för en blödning, minns dock inte vilken exakt vecka tyvärr då de är 9 år sedan men då kunde dom inte säga om det var ett missfall eller en graviditet som skulle gå bra så jag blev bara ännu mer orolig, nu gick de bra trots allt men jag är rädd att boka ul för tidigt men efter v 7 bör man se något

• Elin11989

Idag har jag haft första samtalet hos BM, hon tog sköldkörtel prover och vi pratade om kost, träning osv. Vi pratade också om att man om man är vaccinerad får jobba längre än till v 20 vilket jag tycker känns jätte skönt då jag gärna vill jobba så länge det går. Hon skrev också remiss för KUB. Nästa besök blir om 4 veckor. Allt kändes väldigt bra, lugn och trygg barnmorska. BF 10 mars, jag hade själv räknat ut 11 så ska ändra i bf listan

• Elin11989
    Ellendellen skrev 2021-07-09 08:36:59 följande:

När ringer man mvc när det är andra barnet? Går man på det där första hälsosamtalet då också?

Jag väntar tredje barnet och valde att gå på de tidiga samtalet men det är 9 år sedan mitt andra barn föddes så de kändes bra att gå tidigt eftersom det är så längesedan
  • Elin11989

Hej. Hur mår ni andra? Jag känner mig knappt gravid, visserligen bara v 6 än men känner så lite att jag blir lite orolig, lite ömma bröst till och från och lite molvärk ibland annars inget. Tagit säkert 15 gravtest och kollat så att dom blivit starkare för att se att hcg nivån ökar och de har den gjort

• Elin11989
    Sparklinggrey skrev 2021-07-15 20:25:00 följande:

Skönt att plussa innan semestern. Då är det inte så långt kvar till vecka 12 sen då man kommit tillbaka till jobbet. Känner att jag varit mer trött än vanligt nu sista dagarna så ska bli skönt att bara få njuta nu av ledigheten och graviditeten!

Tycker också det är skönt kommer vara i v 13 när jag kommer tillbaka efter semestern! Är också mer trött än vanligt
  • Elin11989
    Ellendellen skrev 2021-07-16 09:27:52 följande:

Jag bor i Dalarna. Är det ett privat ställe i Södertälje? Isf kan jag kanske boka dit där ändå.

Det finns privata mottagningar i Falun vet inte hur de ser ut i semester tider men jag tänkte ringa och kolla idag, bor också i Dalarna
  • Elin11989
    Ellendellen skrev 2021-07-15 23:04:40 följande:

Hej! Vi är i lite lika situation. Har haft tre missfall ( misses abortions) men fick sedan en dotter. Gravid igen bf samma som du. Har ringt runt för att försöka få ett tidigt ultraljud men verkar hopplöst i semestertider. Fick tid 19/8 vilket känns jättelångt :(

Ah såg nu att du redan ringt och kollat! Har du provat ringa till bjursås privata mottagning?
  • Elin11989
    Lillafiskens skrev 2021-07-16 23:42:12 följande:

Någon som vet om avtagande/varierande symptom i brösten alltid är tecken på att nåt är på väg att bli fel?

Har klara streck på gravtest och haft otroligt ömma bröst tidigare men ikväll gjorde det plötsligt inte ont. Ingen blödning i sikte. Är endast 4+4

• Elin11989
    Lillafiskens skrev 2021-07-16 23:42:12 följande:

Någon som vet om avtagande/varierande symptom i brösten alltid är tecken på att nåt är på väg att bli fel?

Har klara streck på gravtest och haft otroligt ömma bröst tidigare men ikväll gjorde det plötsligt inte ont. Ingen blödning i sikte. Är endast 4+4

Mitt ömmande i brösten kommer och går helatiden, första veckorna gjorde de ont helatiden, nu vissa dagar massor och andra dagar mindre, tror inte det är nån fara
  • Elin11989

Samma här med symtom, jag är i v 6+4 och enda jag känner är ömmande bröst och lite molvärk till och från samt att humöret inte är på topp, känns som jag har pms hela tiden och grinar för minsta lilla haha

• Elin11989

Idag på morgonen har jag spytt, första gången denna graviditet, har inte mått illa alls hittills men gjorde det vid min första graviditet

• Elin11989
    Cellnun skrev 2021-07-31 20:04:24 följande:

Hej alla.

Bf 7mars här..

3e barnet.. Detta blir en riktigt sladdis..

Blir gärna inbjuden på fb gruppen.

Är det fler som väntar en sladdis här? Kanske runt Småland med? ????

Välkommen och grattis

Jag väntar också nummer tre, en sladdis, äldsta är 15 och yngsta är 9. Dom hinner dock fylla 16 och 10 innan syskonet kommer. Är gamla är dina? Bor tyvärr inte runt Småland
  • Elin11989
    Jez20 skrev 2021-08-24 14:13:11 följande:

Hej. Har någon av er som är kvar här i tråden varit på KUB än?

Jag har kub om en vecka
  • Elin11989
    Jez20 skrev 2021-08-24 20:50:06 följande:

Ah ok! Jag har mitt på torsdag! Är jätte nervös ^^ drömmer mardrömmar det är jätte jobbigt. Vill bara få det överstökat!

Samma för mig, såå nervös! Detta är dessutom första graviditeten som jag inte gjort tidigt UL så KUB blir första gången vi får se bebisen vilket gör det hela ännu mer nervöst
  • Elin11989

Välkommen alla nya och Grattis!

Idag var jag på KUB och allt såg fint ut, en liten sprattlande bebis där inne som låg och sög på tumme Fick låg risk för avvikelse

Svar på tråden BF Mars 2022