• Jez20

BF Mars 2022

Hurtänktedunu - 31 år. Tredje barnet. BF 5/3

Helle88 - 32 år, första barnet. BF 12/3

Emmalucy - 35 år. Första barnet. BF 13/3

Jez20 - 31 år. Första barnet. BF 4/3

• Jez20
    Ketchup88 skrev 2021-07-04 20:19:42 följande:

Hej alla :)

Så glad att jag äntligen får gå med i en sån här tråd 

//

efter att ha försökt få ett syskon i lite över 2 år så ÄNTLIGEN!!Plussade igår på BIM+5 med ett Testa tidigt (allt de hade) men plusset var så svagt att jag trodde inte på det men idag tog jag ett Clearblue med veckoindikation och det stod 2-3 v. Enligt appen är jag i v5 (4+6). Jag är sååå jäkla orolig att något ska hända så jag vågar knappt vara glad - men jag försöker!

Vad roligt!!! Grattis :)) Tror vi alla är lite oroliga tills vi har varit på våra första ultraljud! <3
  • Jez20
    syrran93 skrev 2021-07-06 09:42:55 följande:

Hej! Är också gärna med i denna tråd. Plussade i söndags, slutade med p-piller i april. Första barnet för mig och min sambo, känns så kul! Beräknad 10/3-22 :)

Grattis!!! :) måste kännas helt underbart!
  • Jez20

Hur tänker ni alla med de här nipt/kub testerna man kan göra? Är väldigt nervös bara av att tänka på det.

• Jez20

Jag läste överallt att man har sitt första ultraljud i typ vecka 18? Eller har jag helt missuppfattat ? Jag har ju genomgått IVF så skulle egentligen ha ett tidigt ultraljud i vecka 7 men eftersom klinikerna är stängda så blir det när de öppnar i vecka 10! Vill också seeee!! Känner inte att jag kan tro på det riktigt förän jag har sett!!

Symptomen jag har just nu är svåra att förklara. Känner mig typ allmänt sjuk? Precis som om jag skall få en förkylning eller nått. Lite illamående, trött, hängig, huvudvärk från och till.

• Jez20
    Happiy skrev 2021-07-07 15:05:43 följande:

Ja det är bra! Vi har tid i nästa vecka på fredag 16/7. Jag är så nervös! Sist vi gjorde ultraljud i gravidvecka 7, år 2020, fans det inget liv. Jag fick göra medicinsk abort. Nu ett år senare hoppas jag att vi ska få uppleva lyckan :)

Så tråkigt att höra. Det är exakt det jag är rädd för! Därför man vill göra ultraljudet så fort som möjligt ju.. håller tummarna för er denna gången :)
  • Jez20
    Clemmentina skrev 2021-07-07 14:51:19 följande:

Samma för mig...fick också i vecka 10 så bokade ett privat för känner att jag inte kan vänta så länge. I vecka 18-20 gör man rutinultraljud. För en del är det första ultraljudet. Min region erbjuder dock alla ett tidigt ultraljud i vecka 12-14 (om man inte gör kub för då göra ultraljudet i samband med det). En del mvc kan också erbjuda ultraljud. :)

Oh okej! Jag har verkligen INGEN koll på något. Har kämpat med att bli gravid i 3 år och under den tiden har det varit för smärtsamt att läsa om själva graviditeten eller om att vara mamma. Man är så fokuserad på att BLI gravid så man glömmer lite bort att tänka på det som kommer sen! Har iaf en första träff med en barnmorska i morgon så kanske hon kan hjälpa mig lite :)
  • Jez20
    Elin11989 skrev 2021-07-08 18:05:16 följande:

Idag har jag haft första samtalet hos BM, hon tog sköldkörtel prover och vi pratade om kost, träning osv. Vi pratade också om att man om man är vaccinerad får jobba längre än till v 20 vilket jag tycker känns jätte skönt då jag gärna vill jobba så länge det går. Hon skrev också remiss för KUB. Nästa besök blir om 4 veckor. Allt kändes väldigt bra, lugn och trygg barnmorska. BF 10 mars, jag hade själv räknat ut 11 så ska ändra i bf listan

Hej! Hade också mitt första samtal idag :) kändes jätte skönt! Hon tog också prover för sköldkörteln! Skrev också ut medicin mot illamåendet fast jag sa till henne att jag gärna inte tar tabletter om jag kan undvika det ^^ men känns skönt att ha. Just nu mår jag illa mer eller mindre heeela dagarna.. blir det värre vet jag inte vad jag skall ta mig till ^^
  • Jez20

Hjälp!! Jag är såå såå såå illamående heeela tiden :( är det någon som har det likadant? Eller som har några tips! Jag är ju bara i vecka 7! Hur skall det här gå... har svårt för att hålla humöret uppe och känner att jag hugger mot min stackars man pga illamåendet.

• Jez20
    hurtänktedunu skrev 2021-07-09 20:11:26 följande:

Förstår att det är jobbigt. Se till att äta lite det kan hjälpa sen finns det ju receptfritt postafen du kan testa annars kan du kontakta barnmorskan och få medicin därifrån.

Tack! Ja hon har skrivit ut någonting men vill helst inte ta medicin om jag inte absolut måste! Men det är verkligen på gränsen!
Svar på tråden BF Mars 2022