Anonym (Vilse i djungeln) skrev 2021-06-17 19:15:55 följande:
Tack! Det är kloka råd. Men det här att dejta flera samtidigt? kan man verkligen komma någon nära då? Eller har man alltid ögat över axeln på någon annan. Det är en av de saker jag har lite svårt för i dagens dejtande?
På tinder, borde man svipa höger hej vilt och sen sortera? Eller betala för guld och välja de som gillar en?
Ja det kan man absolut :) Men jag skulle säga max tre i taget, man varken orkar eller hinner fler. Sedan behöver man ett par månader på sig att bestämma sig för om den man gillar mest (det finns alltid en sån) är så bra att man ska gå över till att bara dejta honom istället. Ytterligare några månader sedan för att se om man ska gå in i en relation.
Det tar tid att lära känna någon. Och där har du nyttan av att träffa flera samtidigt. Om du träffar en kille 1-2 månader som sen visar sig vara fel, sedan träffar du flera såna killar i rad, ja då har ett halvår gått i ett svep. Istället kan man få ner tidsåtgången till en tredjedel. Och om en kille försvinner har man tid/plats för en ny, som kanske är ännu mer rätt än någon av de man har. Det vet man ju aldrig.
Och dejta även killar som inte är helt din typ, om de är trevliga att prata med kan man ge det ett par träffar åtminstone. Man kan bli glatt överraskad :)
Jag skulle svajpa höger på de som verkar åtminstone någorlunda bra och sedan får man se vilka som matchar. Utifrån det ser man vilka som ens klarar att hålla en konversation, för att i så fall se om det känns intressant nog att iaf ta en kaffe eller liknande, en halvtimme eller så första gången. Då känner man sig för och ser om det är värt en riktig dejt efter det.