Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Min nya partner accepterar inte att jag umgås med ex med familj

Varför firar han inte högtider med sina barn? Är han inte så familjeorienterad kanske. Då passar ni inte ihop. Var rädd om dina relationer till barnen, de är viktigare än en ny snubbe som ska komma och diktera något för dig.

• Anonym (?)
    ElvisLever skrev 2021-06-06 12:39:42 följande:

Någon frågade ovan varför han inte firar högtider med sina barn och det beror på att de glidit ifrån varandra av olika anledningar och de firar med deras mamma. Han älskar traditioner och är en ?familjemänniska? så det är ju en sorg för honom att det blivit så. Och det gör säkert att det blir ännu mer känsligt för honom kanske, att se hur bra vi har det i vår konstellation och han kanske känner sig mer ensam och långt bort från sina barn.

Känslan jag får (det kan ju för all del vara helt fel) är att han någon gång gjort ett val som resulterat i den dåliga relationen till barnen. Jobb, karriär, flytt, whatever, och jag tror därför att han är mindre familjeorienterad än vad du är. Barn väljer troligen inte alla högtider med mamma utan anledning. Som jag skrivit tidigare, var rädd om relationen till dina barn, och inkluderar den just nu exet, ja då är det så.
Svar på tråden Min nya partner accepterar inte att jag umgås med ex med familj