• levandecharader1

Få äggblåsor vid första VUL + cysta. Hur blev det för er?

Hej!

Jag undrar om det finns någon, som INTE har endometrios, som har fått en cysta under tiden som ni gjort IVF och då hur er behandling fortlöpte efter det? 

Jag fick en cysta under tiden som jag nedreglerades med Synarela. Den punkterades och jag fick spraya en vecka till efter det och då fick jag börja med sprutor. Inget UL/VUL gjorde efter punktering utan vi började med sprutor när kliniken gav klartecken för det. Jag, eller läkarna, vet ju därför inte hur det såg ut därinne när vi började med sprutorna. 

Idag var första VUL och det såg inte bra ut. Endast en stor blåsa på 17 mm (stor efter bara 9 dagars sprutor) och sen 3 små små små blåsor, alla på samma sida. Jag ska tillbaka på måndag och se om de växt till sig. Har dom inte det, eller att det kanske bara är dom tre blåsorna, så kanske vi avbryter (vilket känns hemskt då jag har varit under behandling i 2,5 månad nu men jag vill inte slösa ett äggplock med låga odds från start). 

Min läkare sa att en cysta kan störa stimuleringen och det gör mig så arg att de inte sa det till mig innan, då hade jag kanske varit lite mer beredd på det här tråkiga beskedet. Eller att de iaf gjorde ett VUL innan sprutorna för att se att allt var i sin ordning. 

Vid vår förra IVF så fick jag 8 blåsor och 7 ägg. Alla befruktades men bara ett till frysen som blev en blasto och en färsk insättning. Vår FET blev av graviditet men jag fick missfall i v. 13, trots livligt foster i magen från start till slut. Mitt amh är på 0,72.

Finns det någon där ute som:
    - Fått en cysta i samband med IVF? Om ja, hur gick ni då vidare och fick du så många blåsor du "borde" ha fått?
    - Har valt att göra plock med endast tre blåsor? Om ja, hur gick det? 

Skulle bli så himla glad att få svar från några av er hur det har gått för er i samma eller liknande situationer! 

Svar på tråden Få äggblåsor vid första VUL + cysta. Hur blev det för er?