Inlägg från: Åsa |Visa alla inlägg
  • Åsa

Varför ser folk inte igenom Change?

Jag tycker du jämför äpplen och päron. Nej, Change-modellerna är inte av samma kvalitet som säg Primadonna eller Elomi men inte alla vare sig behöver eller vill/kan betala för den kvalitetsskillnaden. Fortfarande är Change (som jag själv aldrig upplevt som särskilt hypat) ett stort lyft (sic) för den kvinna som kommer från 150-kronorsstället på HM.
    Gäller resonemanget bara bh (som förvisso gör mycket för hållning och rygg om man har sådana problem) eller tänker du likadant runt andra kläder (varför köpa  ylletröja på MQ i stället för en i bättre kvalitet på Edursdotter eller Soft Goat, typ (DÄR kan man snacka hype btw). 

Bra kvalitet är för den delen ingen garanti för att något är bra för en enskild kvinna och inte alla specialbutiksanställda är automatiskt bra. Själv fick jag t ex ett permanent tryckmärke över revbenen efter användning en (1) dag av en Freya-modell jag köpte mot bättre vetande när en butiksanställd rekommenderade mig den, och här och var varit med om anställda som velat sälja på mig bh i fel storlek (ökat bandstorleken i stället för att bara säga att de tyvärr inte har rätt kupstorlek och liknande).

Svar på tråden Varför ser folk inte igenom Change?