Störande grannar
Hej,
Har en fundering på vd som är acceptabelt med störningar från grannar?
Flyttade till en lägenhet i oktober och nämnde för den tidiga hyresvärden att jag är känslig för ljud, men fick svaret att det är tyst och lugnt här.
Den dagen jag flyttar in möter jag föräldrarna som bor i lägenheten ovan och berättar att de har 5 barn så det kan bli lite spring.
Men nu är det ohållbart, det springs, går hårt, stampas, dras saker över golvet. Om det är en helgdag kan det vara från morgon till kväll, men lugnare mellan 19.00-21.00. Men alla veckans kvällar så börjar oväsen med stamp, hårda steg och ibland spring. Från 21.00-00.00. I natt även 4.00.
Har pratat med grannarna, då flera av mina vänner som besökt mig också tycker det är ohållbart, o fick svaret att det är hans son som låter. Men det är ju vuxna som går runt med hårda steg också. Men tycker det är märkligt att lägga över allt på sonen.
Men hur som blev det ingen skillnad, känns nästan som det blivit värre.
Jag förstår ju att en ska tåla lite oljud när en bor i lägenhet, men man ska också visa hänsyn. Jag tänker mig ju själv för att inte gå för hårt, och har själv blivit tillsagd av en granne där jag bodde tidigare att inte gå så hårt i golvet, självklart försökte jag tänka på det o gå mer på tårna, på sena kvällar och mornar..
Vad är rimligt? Oljud varje kväll 21.00-00. Ibland även på nätterna?