Bonusbarn i sovrummet
Hej!
Jag flyttade in hos min sambo för ungefär 1,5 år sedan. Han har 2 barn sedan tidigare (pojkar, 10 &13). Vi bor i en trea så de delar rum när de är hos oss varannan vecka. Hos mamman har de varsitt rum sedan 1 år tillbaka då hennes tidigare sambo och bonusbarn flyttade därifrån.
Barnen bråkar rätt mycket och tycker det är jobbigt att dela rum när de är hos oss ( allt är mycket bättre hos mamma, och de är även rätt så bortskämda).
Ibland när de bråkar, ungefär två ggr per vecka de är hos oss, lägger ett av barnen sig i våras säng för att få en paus från brorsan. Jag förstår att de har behov av detta ibland, men barnen har noll respekt för saker (när de legat i våran säng tidigare har bland annat min iPad förstörts och de lämnar sina smutsiga strumpor i sängen samt att de är oduschade efter träningar med smutsiga kläder osv). Min sambo tycker det är helt okej att de ligger där men jag känner mig verkligen inte bekväm med att de ska vara i vårat sovrum. Jag tycker inte det är normal att lägga sig i pappa och hans flickväns säng när man är i den åldern. Jag skulle själv aldrig hängt mig i min mammas och bonuspappas sovrum, särskilt inte i deras säng! Jag har påtalat detta för min sambo flera gånger men han blir bara arg när jag tar upp det. Jag betalar halva hyran och andra kostader, inte bara för mig själv utan även för barnen.
Vad ska jag göra? Borde inte jag ha rätt att sätta ner foten när det kommer till min/våran säng?