• erikaABC

Vilka är bäst, William / Kate eller Harry / Meghan

Vilka tycker du bäst om :
    William / Kate eller Harry / Meghan

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka är bäst, William / Kate eller Harry / Meghan
  • Anonym (Fillosåf)
    Gameofthrones skrev 2021-05-22 13:06:38 följande:
    For the record.

TS skrev aldrig sämst. Bäst om.
    Är ett alternativ av två det bästa, är det andra det sämsta.
  • Anonym (E.)

Jag är emot monarkin helt och hållet, det är ett utdaterat trams. Men med detta sagt, så kan det förstås finnas kungliga som är bättre och sämre, och där är Harry och Meghan bland det sämta som finns i världen. De ville fortsätta tjäna pengar på sin "kungliga" status, utan att utföra det som i så fall ingår. De står för woke med allt vad det innebär. De uttalade sig politiskt gentemot Trump, trots att det är ett no-no för kungligheter att blanda sig i politiken.. De gick ut i media och pratade skit om kungafamiljen. De döpte sina barn till idiotiska icke-namn, som inte på något sätt stämmer med den kungliga traditionen...

Jämfört med dem, är självklart William och Kate sju resor bättre. William kommer att bli bra - han är rejäl och verkar vara en fin man. Kate är en smula enkel: inte smart, har inte gjort någon karriär på egen hand före äktenskapet, har inga särskilda (övertygande) högre intressen... men det är OK ändå för en ingift drottning, tycker jag. Hon har fött tre barn (trots medicinska problem som inneburit uppoffringar), hon är söt och fräsch och oförarglig. 

• Anonym (lisa)
    Anonym (E.) skrev 2022-03-01 22:19:04 följande:

Jag är emot monarkin helt och hållet, det är ett utdaterat trams. Men med detta sagt, så kan det förstås finnas kungliga som är bättre och sämre, och där är Harry och Meghan bland det sämta som finns i världen. De ville fortsätta tjäna pengar på sin "kungliga" status, utan att utföra det som i så fall ingår. De står för woke med allt vad det innebär. De uttalade sig politiskt gentemot Trump, trots att det är ett no-no för kungligheter att blanda sig i politiken.. De gick ut i media och pratade skit om kungafamiljen. De döpte sina barn till idiotiska icke-namn, som inte på något sätt stämmer med den kungliga traditionen...

Jämfört med dem, är självklart William och Kate sju resor bättre. William kommer att bli bra - han är rejäl och verkar vara en fin man. Kate är en smula enkel: inte smart, har inte gjort någon karriär på egen hand före äktenskapet, har inga särskilda (övertygande) högre intressen... men det är OK ändå för en ingift drottning, tycker jag. Hon har fött tre barn (trots medicinska problem som inneburit uppoffringar), hon är söt och fräsch och oförarglig. 

Har hon medicinska problem? vilka?
  • Pope Joan II
    Gameofthrones skrev 2021-05-13 18:22:42 följande:

William tar sitt yrke på allvar han har skapat det han har fått förtjänat. Kate håller jag med om hon glad alltid leende på läpparna. Tar sin roll på allvar och är Kate i sitt privata som jag tror att William är också.

Harry har också tagit sin roll på allvar. Men jag tror att han på riktigt fick en tankeställare när Diana dog. Jag tror att han påverkades mer känslomässigt än William.

Men Meghan gjorde det inte bättre. Hon tryckte på hans knappar mer. Vem vill ge upp sina medaljer det han har kämpat för så länge? Han ville ju inte det från början.

Jag får bara dåliga vibbar när jag ser henne Meghan.

Jag gillar Piers Morgan.

Harry var 12 år när hans mamma dog. Vilka "tankeställare" tänker du dig att han fick och varför?
  • Anonym (E.)
    Anonym (lisa) skrev 2022-03-01 22:22:35 följande:
    Har hon medicinska problem? vilka?
    Kate hade en mycket svår form av graviditetsillamående under alla tre graviditeterna. Hon var t.o.m. tvungen att ligga på sjukhus och få dropp under långa perioder. Ändå valde hon att skaffa det tredje barnet (eller blev pressad till det). 

Diana hade för övrigt också problem med graviditeter och förlossningar, men jag vet inte om det var direkt fysiska problem, eller bara att hon tyckte så illa om att vara gravid och föda. Och ammade gjorde hon bara några veckor, om ens det. Hade kanske med hennes komplicerade syn på sin kropp att göra. Diana fick nöja sig med "the heir and the spare", men det kanske berodde på att båda var pojkar. Jag vet inte. Eller så hade hennes och Charles sexliv blivit omöjligt vid den tidpunkten, då trean borde ha avlats. 
  • Spucks

Jag tycker konceptet med monarchin hör inte till nutiden och ingen borde längre föddas som någon kunglighet och får förmåner (mest finansielle) pga det.

Men utöver det: jag följer inte särskilt mycket när det kommer till kungafamiljer (och andra kändisar), men av vad jag har uppfattat verkar Harry och Meghan sympatiska. Jag tycker om att han skiter i regler och normerna han födds i, att han lever sitt liv som han vill, väljer en kvinna han älskar och inte bryr sig om det passar hans familj. 

När det gäller William kan det s
    åklart också vara så, att han gjorde just som han själv bäst ville och att det helt enkelt råkade vara i linje med familjen och traditionerna.

Kommentarerna om Meghan här i tr
    åden tycker jag är skrämmande. Det visar tydlig vilken bild folk har av män och kvinnor. Män kan inte tar sina egna beslut, de är veka och oskyldiga småungar och om något går fel eller om en man tar ett beslut som inte passar andra, måste det beror på en elak kvinna som har manipulerad honom. Enbart när han gör som majoriteten eller de "rätta" personerna vill, då är det hans eget beslut.

• Anonym (E.)
    Spucks skrev 2022-03-02 11:17:49 följande:

Jag tycker konceptet med monarchin hör inte till nutiden och ingen borde längre föddas som någon kunglighet och får förmåner (mest finansielle) pga det.

Men utöver det: jag följer inte särskilt mycket när det kommer till kungafamiljer (och andra kändisar), men av vad jag har uppfattat verkar Harry och Meghan sympatiska. Jag tycker om att han skiter i regler och normerna han födds i, att han lever sitt liv som han vill, väljer en kvinna han älskar och inte bryr sig om det passar hans familj. 
    När det gäller William kan det såklart också vara så, att han gjorde just som han själv bäst ville och att det helt enkelt råkade vara i linje med familjen och traditionerna.

Kommentarerna om Meghan här i tråden tycker jag är skrämmande. Det visar tydlig vilken bild folk har av män och kvinnor. Män kan inte tar sina egna beslut, de är veka och oskyldiga småungar och om något går fel eller om en man tar ett beslut som inte passar andra, måste det beror på en elak kvinna som har manipulerad honom. Enbart när han gör som majoriteten eller de "rätta" personerna vill, då är det hans eget beslut.

Fast du kan inte beskylla alla som ogillar Meghan, för att ha en sådan syn som du beskriver på män och kvinnor i allmänhet. Det är en känd sak att Harry är svag, mycket vekare än sin storebror. Detta har ju trumpetats ut ända sedan han gick på Eton. Han var t.ex. dålig i sport, medan William essade (W var t.ex. kapten för simmarlaget).

Det är också ett faktum, att han inte verkar ha haft de där woke-åsikterna innan han träffade Meghan (snarare tvärtom, vem minns inte när han klädde ut sig till Nazi-officer t.ex.). Och ännu en sak: det var Meghans woke-vänner som arrangerade den första dejten med Harry. Det är helt uppenbart att det var planerat, att de ville få inflytande i det brittiska kungahuset. Men sedan gick det inte ändå, och paret fick lämna i stället och driva något slags frilans-woke-propaganda-rörelse, med hjälp av den kungliga glans som de har kvar. 
  • Spucks
    Anonym (E.) skrev 2022-03-02 11:26:30 följande:
    Fast du kan inte beskylla alla som ogillar Meghan, för att ha en sådan syn som du beskriver på män och kvinnor i allmänhet. Det är en känd sak att Harry är svag, mycket vekare än sin storebror. Detta har ju trumpetats ut ända sedan han gick på Eton. Han var t.ex. dålig i sport, medan William essade (W var t.ex. kapten för simmarlaget).

Det är också ett faktum, att han inte verkar ha haft de där woke-åsikterna innan han träffade Meghan (snarare tvärtom, vem minns inte när han klädde ut sig till Nazi-officer t.ex.). Och ännu en sak: det var Meghans woke-vänner som arrangerade den första dejten med Harry. Det är helt uppenbart att det var planerat, att de ville få inflytande i det brittiska kungahuset. Men sedan gick det inte ändå, och paret fick lämna i stället och driva något slags frilans-woke-propaganda-rörelse, med hjälp av den kungliga glans som de har kvar. 
    Jag beskyller inte alla som ogillar henne för den synen - man får ju gilla eller ogilla vem man vill - utom alla som tydlig visar den synen här.

Jaha, den väldig beskränkta informationen som läcks ut om kungligheter l
    åter dig att veta vad som är fakt och ha insikt i personligheten. Intressant.
    Och om man är d
    ålig på sport är man en svag och männsika. Ännu mer intressant.
  • AmericanMommy

Den kungliga familjen är som en sjuk sekt med alla konstiga regler. Skulle också tagit mig bort från dom. 

Svar på tråden Vilka är bäst, William / Kate eller Harry / Meghan