• EpicF

Vågar ni vaccinera er mot covid?

klyban skrev 2021-06-24 14:06:40 följande:

Vi vet!

Inte heller som icke gravid.

Kanske vattkoppor som är mindre smittsamt än COVID-19.

Man blir inte fullvaccinerad utan att ta vaccinet. Hade jag däremot varit gravid hade jag inte tagit den nu. Nu är jag inte gravid och har rätt tagit båda sprutorna och fullvaccinerad sedan någon månad tillbaka.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-24 12:23:20 följande:

Vilket påstående?

Svårt veta då det är sällan någon saklighet i dina inlägg nu.

Men jag antar du inte vill att jag ska veta, och vägrar svara som brukligt på nåt sakligt.

Var ingen brist i källan, det var nog för gå vidare, men du vill inte, och det berätta du för alla många många gånger

Vet du ens vad påfyllnad betyder?

Svårt och fylla på något som är slut också.

Detta gäller dock inte Regeringsuppdraget till FHM, där  ställer man frågan om att fylla på innan antikropparna har försvunnit, och det går på mindre än ett år och som uppdrag.

Och en influensaspruta tas med ett års mellanrum också, vilket talar för antikroppar av den tidigare är förbrukad.

Hur lyckas du missa så illa varje gång och sen påstå du är utbildad, helt otroligt konstigt faktiskt.

Ja, så säger alla antivaccers.

Märkt att du nu kallar det mesta för irrelevant babbel, även pricksäker saklighet.

Det enda du berättar är att du gett upp sakligheten.

Mitt påstående om att det förmodligen blir en årlig spruta med påfyllning, i likhet med influensavaccinet. Du vet, influensavaccinet som man blir erbjuden varje år som skydd mot influensan.

Aftonbladet är fortfarande ingen vetenskaplig eller pålitlig källa.

Alltså, vad är vitsen med att svara på ett inlägg när du inte ens har läst inlägg och än mindre förstör vad som står?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-24 12:23:20 följande:

Du påstår ofta saker och som du sen som nu låtsas om inte existerar.

Tryck visa endast Epic.

Varför ska jag stå till svar för ting som andra påstår?
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2021-06-24 13:03:42 följande:

Så din enhetschef fick felaktig information om en sak som var och är väldigt lätt att kontrollera och du menar att jag borde förstått att det förhöll sig så medan du själv inte alls förstod det utan istället ägnade dig åt att slösa andra människors tid genom att envist hålla fast vid något totalt felaktigt trots att du blev motbevisad  gång på gång på gång?

Att du inte skäms över att ljuga så som du gör. Hur har du samvete till det?

Jag vet inte var missförståndet uppstå men vi fick den informationen vi fick. Och vad jag vet har det kommit endel uppdateringar efter första antagandet om just antikroppar.

Var har jag ljugit? Jag delgivning den information som vi fick just där och då. Covid-19 är nytt vilket innebär att endel saker som sas i början är nu ändrade. Ex syntom som inte fanns med i början finns nu med. Även inkubationstiden som man trodde i början har man kommit fram till inte stämmer.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-06-24 13:38:02 följande:

Det handlar väl om att du påstod att vattkoppor skulle vara mer smittsamma än covid och du har fått frågan om du har något belägg för ditt påstående minst 10 gånger, men har inte presenterat några såna. Andra har däremot belagt att det INTE är så.

Då har du missförstått om vad inlägget handlade om.
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-06-24 14:49:31 följande:

Vad är det AZ försökt bevisa och misslyckats med att bevisa enligt dig?

Hur är det kopplat till ditt påstående om att Covid-19 är väldigt mycket mer smittsamt än vattkoppor?

Enligt mig? Ingenting.
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-06-24 15:11:16 följande:

Så du har skrivit en massa desinformation om Covid-19 i andra trådar också.

Varför gör du det?

Nej,det har jag inte.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-06-24 15:31:16 följande:

Det var Moa som frågade, och hon verkar tolka det precis som jag. 

Så du är Moa. Varför skriva under två namn?
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-06-24 15:49:09 följande:

Ja så många gånger som EpicF skrivit det så har nästan jag råkat skriva åt det hållet också.

Om du har tråkigt någon kväll:

www.familjeliv.se/forum/thread/80654682-konstig-smak-o-luktsinne/3/nick/80702049

I stil med Goddag-yxskaft-svar och lika mycket utan länkar men gott om påståenden och förklaringar liknande

"Vi får hemlig info på mitt jobb som jag såklart inte kan del med mig av"

"Du kan inte läsa"

"Du jobbar inte inom vården så jag kan inte diskutera med eller förklara för dig"

"D 

Har aldrig påstått att det på något sätt är hemlig information jag får via jobbet.
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-06-24 16:28:21 följande:

Ska man låta folk som skriver rena felaktigheter som att vi inte har en pandemi och dylikt stå helt omotsagda.

Det är ett för viktigt ämne för det.

Jag har anmält denna tråd, just för att jag tycker ämnet är för viktigt, men familjeliv verkar inte göra någonting.

Kan vara för att det är familjeliv och inget vetenskapligt covid-forum... Sedan så ser jag inte speciellt mycket "rena felaktigheter". Men visst, det är ett viktigt ämne. Men du verkar glömma att vi inte vet helt hur vaccinet eller covid-19 fungerar då det är såpass nytt och det kommer nya upptäcker hela tiden.

Exempel de som äter immunsupprimerande läkemedel inte har effekt av vaccinet. Det var inte något man visste innan och dessa är några som är högriskgruppen och fick vaccinet tidigt. Vi vet eller inte om det är några biverkningar av vaccinet som kommer fram om några år eller hur den långtida effekten av vaccinet är. Detta är däremot folk i tråden som ignorerar och hävdar inte stämmer. Det om något är skrämmande.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?