Vågar ni vaccinera er mot covid?
Spelar ingen roll vems siffror det är eftersom de inte säger speciellt mycket...
Nej, jag har aldrig pratat om några random inställda operationer. Det är du som gör det.
IVA har brist på både platser och personal. Det är inget nytt. Det var så före pandemin, under pandemin och mest troligt även efter pandemin.
Nähä, vad är det man inte gör nu?
Skydd mot covid-19 är inte samma som immun. Skyddet gör att man inte blir allvarligt sjuk, vilket har visat sig fungera.
Jag är för att restriktionerna är kvar och helt emot att det ska tas bort. Konstigt att du missade det när du läste mitt inlägg.
Vårdskulden är inget heller något nytt, men den har som jag skrivit ökat.
Dax för dig att läsa inläggen du kommenterar.
Jag tog den ner till din nivå. Vilket fortfarande verkade vara för hög nivå för dig att förstå. Sorry, kan inte förklara för dig på en nivå du förstår eftersom det inte finns en sådan nivå.
Saklighet? Det var så sakligt svar det kunde bli. Inte mitt problem att du inte förstod det.
Så det finns inte det?
Då föreslår jag att du läser inlägg 4457. Där är länken.
Fortfarande inlägg 4457.
Enbart statistik på hur många doser som är givna. Talar inte om varken känslor eller antalet biverkningar.
Du vet alltså inte fortfarande.
Ja, det är de som vågat sig på ta vaccinen, och är inte mina siffror.
Du pratar om före pandemin,
Det är en immunitet av vaccin som ligger 65-90%, det betyder endast 10-35% är inte immuna.
Restriktionerna fortsätter så länge det finns ovaccinerade och smittläget är som det är, man särskiljer inte på vaccinerade och ovaccinerade i samhället.
Borde du inte veta om sånt här som utbildad inom vård och omsorg?
Vi väntar fortfarande på länken, som vanligt komemr den aldrig.
Det är så många som vågat på ta vaccinen, och inget du kan ändra.
Nu lägger du orden I munnen på mig.
Det genererar IVA-fall som man nu slipper, verkar som du inte riktigt förstår vad vi pratar om här.
Och kirurgin är bara en gren som genererar IVA-fall, visste du inte om det?
Det gjorden jag och inser att random inställda operationer VS. rutinmässigt inställda operationer, och dessa skulle vara samma ock liknande är ditt påstående.
Det är ingen som vet varför du ger antivaccer argumentation, men hur den procentsatsen för immunitet är så svår för dig, är udda med någon som är utbildad också.(Det är nu du brukar ta upp nått annat, och säga det vet du inte, i tron det ändrar nått ovan, och det är en beprövad erfarenhet.)