Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?
Ja, jag tror att han skulle bli nöjd om hon ville ha sex med honom, och då menar jag sex i bredare mening, alltså inte bara samlag utan även smekningar och icke-penetrerande sex. Det är klart att han skulle må bättre om hon visade intresse för honom som partner. Jag fattar fortfarande inte varför du inte vill tro på honom när han skriver att han älskar henne, men det är tyvärr FL i ett nötskal att det alltid ska hackas på dem som mår dåligt.
Jag får inte känslan av att han älskar henne faktiskt. Varför jämför han då med mordagsfirade, något som inte har något med känslor och kärlek att göra. Han sätt att vilja skita i födelsedagar för att han inte får sex...... Nej. Det funkar inte.
Jag levde i en relation med regelbundet sex men kände ändå samma tomhet. Kanske känner TS fru detsamma. Jag tror detta är ett kärleksproblem. Inte sexproblem. Om han var tydlig med det, kanske de lättare kunde mötas. I stället för att vara tjurig för att inte få sex, vara öppen med att han inte känner sig älskad. Om hon älskar honom har de bättre förutsättningar att hitta varandra om han verkligen berättar hur han känner, men om hon bara tror att han är ute efter sex i största allmänhet är så klart förutsättningarna sämre.
TS i ett nötskal är att människor aldrig pratar om kärlek, aldrig pratar om orsakerna, känslorna bakom orsakerna till bristande sexliv.