Varför tar inte svenska tjejer första steget?
Svenska kvinnor tar ju visst initiativ fast på ett annat sätt. Det är kanske inte så mycket sensuellt spel som på sydligare breddgrader.
Själv har jag aldrig tagit initiativet men det är för att jag är socialt inkompetent på det området ha ha. Om en man söker ögonkontakt blir jag fortfarande blyg och slår ner blicken. När jag nätdejtar skriver jag aldrig till någon, män skriver till mig.
Jag tycker inte synd om mig själv för att det är så. Det är ju helt självförvållat. Jag är inte representativ heller. Mina väninnor har aldrig haft problem med att flörta och ta för sig.
Sedan tror jag att den typ av män jag gillar, lite nördiga udda typer, skulle bli skeptiska om jag tog kontakt. Jag ser inte ut som jag känner mig. Jag har långt blont hår, sminkar mig, klär mig kvinnligt och har kvinnlig figur. Fast jag är lika blyg och nördig själv, Aspergers light enligt mina vänner. Jag är helt usel på att flörta, förstår inte poängen och tycker att det där spelet är meningslöst och idiotiskt. Jag blir bara stressad av det.
Självförvållat alltså, men det är ett beteende som är otroligt svårt att bryta för mig.