BF Januari 2022 ????
Är i totalt chock! Var orolig att det inte var någon där inne, det var TVÅ! :O
Är i totalt chock! Var orolig att det inte var någon där inne, det var TVÅ! :O
Allt såg bra ut <3 vi såg Ett hjärta som tickade på och den lille satt fast högst upp i livmodern vilket var mycket bra sa läkaren. Blev dock flyttad bakåt från 6+5 till 6+1 då den mätte 5 mm stor. Men det är jag inte förvånad över då jag hade utslag på äl senare.
MEN WOW, grattis!!!
Har du mycket symtom?
Då hade jag inskrivning igår. Fick väl inte så mycket ny info angående tvillingar och tankar kring det, BM sa bara att det fortfarande är så tidigt så vi kan ta det framåt (v.12 nu). Antar att det är svårt att prata om innan de vet om det är tvåäggs eller enäggs, har förstått att det skiljer sig åt i risk och antal besök osv. Men det kunde de ej ta reda på innan KUB:en i v.14!
Förstår känslan. Har KUB på fredag och jag känner att dagarna verkligen inte kan gå saktare? är också nervös!
Hur har ni gjort när ni har berättat för familj/vänner? Jag är lite kluven i om vi ska vänta till efter KUB, eller om vi ska berätta för sambons familj idag då vi ska ses allihopa. Känns ju tråkigt om vi väntar till efter KUB och så har man fått ett dåligt resultat eller att fostret hemskt nog inte lever längre? blir ju liksom inte lika kul att berätta då. Vad hade ni gjort? Har en väldig beslutssvårighet kring detta haha :(
Åå vad spännande med trådens första RUL! Jag har mitt i slutet av aug? när har ni andra?
vu funderar på att inte ta reda på kön denna gång. Vi gjorde det första gången, men känns inte lika viktigt denna gång.
Igår kom morgonillamåendet. Kräkts en gång innan denna grav och varit förskonad från gravidillamående. Är i v.19. Så både igår och idag har jag kräkts upp frukosten. Känns superkonstigt att det kommer nu? XD
Det har varit helt tyst från mig länge nu.
Fick den 2a juni veta att jag hade utomkvedshavandeskap. Opererades den 3e juni. Så jag är inte längre gravid. Väljer att ta bort denna tråd från mina favoriter. Är så ledsen
Hej på er! Varit väldigt inaktiv här, smugit in och kikat ibland. Är helt dödstrött sedan jag började jobba efter sommarledigheten haha.. har varit inne på gynakuten en runda när jag för några dagar sedan fick obehagliga och stora smärtor i magen med efterhängande molvärk, men allt var ok enligt barnmorskan där inne. Antar att det är växtvärk? Någon mer som fått ont i nedre delen av magen?
Sedan har jag ett sjukt konstigt symtom! Det liksom pirrar/domnar på en punkt under bröstet på vänster sida. Oftast när jag ligger ner men även ibland när jag står upp. Finns inte jättemycket om det när jag googlar. Får fråga BM om det när jag ska på RUL :p
Hur har det gått för dig? Har tänkt så mycket på dig!
Men hjälp, stackars dig, gravid med tvillingar och kryckor och gips! Hoppas att du slipper det snart?
RUL idag gick toppen, vår lille pojke var jätteaktiv och allt såg fint ut :)
Hej på er!
Har följt den här tråden sedan start men inte skrivit något än då jag är helt ny på familjeliv men också för att jag hade bestämt mig för att vänta till efter RUL. Är gravid med BF 7 januari efter IVF men varit försiktigt positiv efter flera misslyckanden och mf och ma.
Långsamt börjar det nu sjunka in att det här faktiskt verkar gå vägen! Det känns fantastiskt och på RUL fick vi veta att vi väntar en liten pojke.
Finns fortfarande plats i någon facebook-grupp som är privat? Jag outar inte så mycket av mitt liv i sociala medier så jag har ännu inte skrivit där att vi ska ha barn.