Inlägg från: JosHed |Visa alla inlägg
  • JosHed

BF Januari 2022 ????

Är i totalt chock! Var orolig att det inte var någon där inne, det var TVÅ! :O

• JosHed
    pippi12345 skrev 2021-06-07 18:46:04 följande:

Allt såg bra ut <3 vi såg Ett hjärta som tickade på och den lille satt fast högst upp i livmodern vilket var mycket bra sa läkaren. Blev dock flyttad bakåt från 6+5 till 6+1 då den mätte 5 mm stor. Men det är jag inte förvånad över då jag hade utslag på äl senare.

Grattis! Tråkigt att bli flyttad men skönt att de såg hjärtat ??
  • JosHed
    Steeph skrev 2021-06-07 09:22:36 följande:

MEN WOW, grattis!!!

Har du mycket symtom?

Jag har varit så orolig så har typ förträngt alla symtom xD har inte mått illa och kräkts (så skönt). Dock varit extremt dålig i magen och extremt trött. Varit sjuk i två veckor innan nu så skyllt tröttheten på det, men nu när jag blir frisk inser jag att det nog är gravditeten xD
  • JosHed

Då hade jag inskrivning igår. Fick väl inte så mycket ny info angående tvillingar och tankar kring det, BM sa bara att det fortfarande är så tidigt så vi kan ta det framåt (v.12 nu). Antar att det är svårt att prata om innan de vet om det är tvåäggs eller enäggs, har förstått att det skiljer sig åt i risk och antal besök osv. Men det kunde de ej ta reda på innan KUB:en i v.14! 

• JosHed
    hejhejkola skrev 2021-07-12 10:17:27 följande:

Förstår känslan. Har KUB på fredag och jag känner att dagarna verkligen inte kan gå saktare? är också nervös!

Hur har ni gjort när ni har berättat för familj/vänner? Jag är lite kluven i om vi ska vänta till efter KUB, eller om vi ska berätta för sambons familj idag då vi ska ses allihopa. Känns ju tråkigt om vi väntar till efter KUB och så har man fått ett dåligt resultat eller att fostret hemskt nog inte lever längre? blir ju liksom inte lika kul att berätta då. Vad hade ni gjort? Har en väldig beslutssvårighet kring detta haha :(

Vi berättade efter ett tidigt ultraljud v.9+0. :) vet själv att det är så bra att nära och kära vet om gravditeten när det skiter sig (på RUL för oss förra gången) så man bara kan ringa i tårar utan att behöva förklara allt. Skönt att de visste att vi hade RUL den dagen så vi bara kunde ringa och gråta efteråt!
  • JosHed
    Jojjans skrev 2021-08-04 21:44:41 följande:

Åå vad spännande med trådens första RUL! Jag har mitt i slutet av aug? när har ni andra?

vu funderar på att inte ta reda på kön denna gång. Vi gjorde det första gången, men känns inte lika viktigt denna gång.

Jag har 17:e augusti (v.20). Är så nervös. Var ju på RUL allt sket sig sist. Känner inte tvillingarna i magen heller, ibland något men allt går att bortförklara. Med dottern så sparkade hon vilt dessa veckor (vilket såklart inte var något som skyddade oss från dåliga besked men man visste ju i alla fall att hon levde). Känns som om vi kommer få dåliga besked igen på RUL och jag fixar inte det :(
  • JosHed

Igår kom morgonillamåendet. Kräkts en gång innan denna grav och varit förskonad från gravidillamående. Är i v.19. Så både igår och idag har jag kräkts upp frukosten. Känns superkonstigt att det kommer nu? XD

• JosHed
    Raskaana skrev 2021-08-14 18:57:11 följande:

Det har varit helt tyst från mig länge nu. 

Fick den 2a juni veta att jag hade utomkvedshavandeskap. Opererades den 3e juni. Så jag är inte längre gravid. Väljer att ta bort denna tråd från mina favoriter. Är så ledsen 

Beklagar <3
  • JosHed
    hejhejkola skrev 2021-08-17 17:35:06 följande:

Hej på er! Varit väldigt inaktiv här, smugit in och kikat ibland. Är helt dödstrött sedan jag började jobba efter sommarledigheten haha.. har varit inne på gynakuten en runda när jag för några dagar sedan fick obehagliga och stora smärtor i magen med efterhängande molvärk, men allt var ok enligt barnmorskan där inne. Antar att det är växtvärk? Någon mer som fått ont i nedre delen av magen?

Sedan har jag ett sjukt konstigt symtom! Det liksom pirrar/domnar på en punkt under bröstet på vänster sida. Oftast när jag ligger ner men även ibland när jag står upp. Finns inte jättemycket om det när jag googlar. Får fråga BM om det när jag ska på RUL :p

Jag har väldigt ont i ligamenten i magen, men känns ganska tydligt att det är det för det drar liksom enormt mycket på sidorna ????
  • JosHed
    linn898 skrev 2021-08-18 19:48:27 följande:

Hur har det gått för dig? Har tänkt så mycket på dig!

Hej! Hade RUL igår! Mådde så sjuuuukt dåligt innan, inte kunnat sova eller äta på flera dagar. Pendlade mellan hopp och förtvivlan. Inte ens kunnat boka in något på jobbet efter igår för jag inte kunde se förbi det datumet liksom!

Men det såg bra ut <3 Hon kollade i 1 timme, mätte allt noga och förklarade allt. Sån lättnad! Bröt ihop efteråt! Det är två små pojkar därinne :) nu känner jag dem i magen med, när de sprattlar runt där inne :)
  • JosHed
    linn898 skrev 2021-08-18 20:11:20 följande:
    Åååh vad härligt! Nu fick jag en tår i ögat <3

Så skönt att det är gjort och att de mår bra!

Själv har jag RUL imorgon, men det är som att bebis vet om det och har börjat röra sig massor idag <3 (är det inte den så vet jag inte vad det är haha)

Själv bokade jag om en jobbgrej där man kommer träffa många irl till efter RUL pga ville inte att alla skulle se att jag var gravid OM något skulle vara fel imorgon..har lyckats hålla det hemligt för största delen iom hemmajobb, sjukskrivning och semester. Men håller tummarna för att lillen mår bra och att jag får berätta sen. :)
    Förstår precis! jag var på jobbet första dagen efter semestern i måndags och gjorde allt för att dölja det (svårt med 20 veckors tvillingmage xD). har gips på ena benet och kryckor så tror det liksom lyfte bort fokus och folk tittade på något annat! Och en bra vinkel att stå framåtlutad i en stor skjortklänning! Min chef som visste sa att jag dolde det bra! Precis som du skrev ville jag inte få en massa grattis dagen innan. har svårt att prata om det och att möta massa grattis och veta att RUL är dagen efter är så jobbigt! Nu fick jag istället maila ut vilket kändes skönare :)

Lycka till idag, håller tummen hårt! Skriv sen hur det gick!
  • JosHed
    linn898 skrev 2021-08-19 20:25:07 följande:

Men hjälp, stackars dig, gravid med tvillingar och kryckor och gips! Hoppas att du slipper det snart?

RUL idag gick toppen, vår lille pojke var jätteaktiv och allt såg fint ut :)

Grattis till ett bra RUL! Alltid skönt att ha det avklarat ???? Nu är det bara halva tiden kvar typ :D

Ja fy fan vad det tar alltså? har 6 veckor kvar med min plastpjäxa (ortos) som är som gips men man kan ta av den och duscha! Sen efter det är det 2-4 veckor till med kryckor och vanliga skor innan jag får börja gå normalt och köra bil? trodde nog jag skulle blivit sjukskriven men ingen har ens nämnt detta. Har ju en 2,5 åring hemma med så mannen får just nu ta allting med sonen och allt hemjobb. Är helt omöjligt att göra något smidigt på ett ben och händerna fulla med kryckor. Kan ju inte heller köra mig själv någonstans, kan inte hämta sonen på förskolan eller ens ta en promenad. Åh jag är så deppig xD
  • JosHed
    Mtessa skrev 2021-08-20 11:21:01 följande:

Hej på er!

Har följt den här tråden sedan start men inte skrivit något än då jag är helt ny på familjeliv men också för att jag hade bestämt mig för att vänta till efter RUL. Är gravid med BF 7 januari efter IVF men varit försiktigt positiv efter flera misslyckanden och mf och ma.

Långsamt börjar det nu sjunka in att det här faktiskt verkar gå vägen! Det känns fantastiskt och på RUL fick vi veta att vi väntar en liten pojke.

Finns fortfarande plats i någon facebook-grupp som är privat? Jag outar inte så mycket av mitt liv i sociala medier så jag har ännu inte skrivit där att vi ska ha barn.

Åh vad fint att allt såg bra ut på RUL <3 Vi väntar två pojkar med BF 8 januari och även om jag inte delar er historia så som den sätt ut så vet jag också hur oron innan känns. RUL är en sådan milstolpe (vi förlorade vår dotter efter besked på RUL förra gången) att ta sig över! Välkommen hit och välkommen till facebookgruppen sen!
Svar på tråden BF Januari 2022 ????