JosHed skrev 2021-05-17 20:16:48 följande:
Nej testen lugnade mig ingenting egentligen heller. Stressade mest när jag inte tyckte de ökat tillräckligt fast de typ redan var maxade xD själv ser jag bara fram emot efter RUL. Innan det lever jag bara i någon form av vakuum då det var på RUL det tog slut sist trots att allt varit tipp topp innan. Sen är jag nervös inför alla ultraljud, och kommer bli glad om det ser bra ut. Men först efter RUL kommer jag kunna andas ut ????
Åå det förstår jag verkligen, så otroligt tufft! Min gräns är vecka 16, det var då vattnet gick i mitt sena missfall. Men såklart är det efter rul och några veckor till som det börjar kännas lugnare. Så sjukt svårt att tänka på annat och få tiden att gå. Jag födde ju även min son prematurt (v 34) så är lite orolig att det blir ännu tidigare denna gång. Gissar på att lugnet efter rul snabbt kommer bytas ut mot oron för att barnet ska födas för tidigt. Men i ärlighetens namn känner jag mig inte så orolig, alltså inte ledden eller besatt, utan bara väldigt otålig och uttråkad eller vad man ska säga. Skönast är det när jag glömmer bort att jag är gravid, för då går tiden snabbare.