Link92 skrev 2021-05-11 17:57:28 följande:
Skönt att höra! Och så kul med 1,5-åring! Min mans brorsson är också 1,5 och han är så rolig nu. Mysigt för er med syskon i nära ålder :)
Jag mår bra! Tänker flera gånger om dagen att jag inte är gravid eftersom det knappt känns. Har spända bröst och ömma bröstvårtor men det är det enda! Är lite mer törstig än vanligt också. Det är första barnet för mig så vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig :)
I december fick vi missfall i v 5+2, vilket jag kommer vara i imorgon så efter det kanske jag slappnar av mer. Den gången hade jag massa molvärk men blödde också lite varje dag från BIM tills missfallet satte igång i 5+2 då. Men ingen molvärk denna gång! Känns som att det borde kicka in snart då det väl växer för fullt där inne.
Har bokat tidigt ultraljud privat i 7+2 så väntar med spänning på det :) kommer du göra tidigt ultraljud tror du?
Jaa jätterolig ålder! Men tror det blir tufft med två så små. I en drömvärld hade jag hellre haft längre mellan barnen men jag är 35 och tror att jag gärna skulle ha fler än 2, så tiden rinner iväg.
Jag verkar ha molvärk tidigare denna gång än förra gången, men har alltid haft det tidigt. Men tror ligamenten sträcker sig snabbare när man varit gravid innan. Men i början var det bröstvårtorna, törst+hunger och trötthet som var tydligast för mig. Sen molvärken.
Jag vill nog gärna göra tidigt ultraljud. Samtidigt som jag försöker att inte späda på min oro. Jag känner mig inte så orolig just nu men är rädd att ett ultraljud kan trigga det. Känslan av att försöka ha kontroll i något där man absolut inte har kontroll.
Däremot har jag bokat inskrivning! Blir i början av juni. Känns så overkligt :) hade tänkt vänta och se om jag kan få tidigt ultraljud av min bm, men det blir ganska sent isåfall, så får se hur vi gör.