BF Januari 2022 ????
Grattis till alla blivande föräldrar ????
Vi plussade i Torsdags efter ett missfall just innan Påsk.
Jag hoppas det går bättre den här gången ?? BF 5 januari enligt app, men svårt att förutspå rätt pga. missfallet.
Grattis till alla blivande föräldrar ????
Vi plussade i Torsdags efter ett missfall just innan Påsk.
Jag hoppas det går bättre den här gången ?? BF 5 januari enligt app, men svårt att förutspå rätt pga. missfallet.
... Och alla frågetecken var såklart emojis :)
Sitter i samma båt. Tidigt missfall den 1 april. Håller tummarna för oss båda. Om än några få, enstaka ljusrosa spottings för mig de senaste dagarna. Givetvis oroar jag mig för det värsta, men bara att låta tiden går. <3
Jag vågar inte gå med i en FB-grupp innan jag vet vad vi ser & vad Gyn säger på första VUL. Finns det någon mer som jag som är kvar här också en stund? Kan inte ni dela med er mer om er själva;
Ålder? Första eller barn innan? BF? Stad? Hur mår ni nu?
Jag kan börja; Jag är 31år & det här skulle vara mitt första <3 BF 9 januari 2022.
Mår ganska bra men känner också mycket; illamående men inte så farligt, hungrig konstant & kan bli dödstrött på en sekund ibland. Humöret tror jag också att det är mycket som händer inuti. :)
Hej! Bor också i Västerbotten! :) Mitt test i tisdags visade också 2-3 veckor. Fick missfall i december så är såklart också orolig men det känns på något sätt bättre och annorlunda denna gång. Känner du någon skillnad? :)
Ja jag hade också spottings sist. Och mycket mer värk i livmodern och varje gång det smärtade till och jag gick på toa kom det ljusrosa flytningar eller lite lite blod. Brösten var ömma, men som vanligt mellan ägglossning och mens. Jag var också väldigt orolig.
Nu har jag inga spottings och knappt någon värk ännu. Brösten är ömma men mer spända och större än sist. Mår också lite illa nu när det gått för länge mellan måltid/fika. Är också ovanligt törstig. Känner mig betydligt lugnare än förra gången :)
Har bokat ett tidigt ultraljud om tre veckor för att jag är så nyfiken! Har du funderat på det? :)
Jag har börjat uppleva lite "växtvärk" runt livmodertrakten och kan få lite plötsligt ont om jag rör mig snabbt från tex sittande till stående. De ömma brösten och bröstvårtorna är kvar, samt den konstanta törsten. Får också lättare blodtrycksfall igen, fick det ofta direkt efter plus men har sluppit det ett par veckor men är alltså tillbaka igen nu. Går in i vecka 7 (6+0) imorgon. Jag har lättare att tänka på att jag är gravid nu samt känner ett lugn inför att det kommer gå vägen (fick missfall sist i 5+2 så var en lättnad att passera det). Blir dock nojig så fort jag tänker på tidiga ultraljudet i 7+2 och får ibland för mig att vi inte ska se några hjärtslag då..så tankarna är väl fortfarande varierande ändå.
Ja det är en märklig känsla den där växtvärken..när jag byter position snabbt känns det som små stickningar men ibland molar det lite. Jag har dessvärre fruktansvärd mensvärk när jag har det så det här känns mycket mildare. Inför missfallet förra gången gjorde det mycket ondare, och då kom det också blod varje gång värken kom, så känns skönt att slippa det. Men lyssnar man till hur andra har det verkar det mesta vara normalt! Tråkigt att du ska behöva må illa av din molvärk..
Sedan i måndags har jag mått lite illa mellan frukost och lunch, inte så att jag vill kräkas, men så att man känner att man mår dåligt och livet känns sämst haha. Svårt att beskriva.
Annars känner jag mig uppsvälld och upplever att vissa byxor gör att jag känner mig instängd och får ont i magen av det. Känner du dig svälld?
Jag var i måndags och gjorde ett tidigt ultraljud i Umeå. Under dom där få minuterna jag fick med barnmorskan fick vi se vad vi kom för - ett tickande hjärta. (Jag är i vecka 9, 8+6 idag)
Har känt mig betydligt lugnare i veckan än vad jag gjort tidigare. Känns så skönt att se att det faktiskt är en mini som växer där inne.
Var även på inskrivning idag hos barnmorskan. Så nu känns allting plötsligt så verkligen samtidigt som det är svårt att smälta tanken - att vi ska ha en bebis tillsammans. Förutsatt att allting fortsätter gå bra. Känns så roligt, spännande och skrämmande på samma gång <3
Jag skulle vilja lyfta frågan med KUB och NIB test.
Hur ser ni på det och är det någonting ni bokat in?
Vi står i tankarna att vi inte känner att vi behöver göra ett, för det har föds så många friska barn fram tills nu utan att dessa tester gjort. Och att man i slutändan kan behöva ta ett tufft beslut, vilket vi båda skulle tycka vara jobbigt och inte vet hur vi riktigt skulle ställa oss till.
Men på senaste tid så har de flesta av mina vänner som fått barn senaste året/2 åren gjort detta och trycker verkligen att ?om man väntar barn bör man göra ett sådant test? så då blir vi tveksamma om man inte ska göra ett i alla fall.
Jag har inte berättat för mina vänner att vi väntar barn och planerar inte att göra det heller förens vi gått förbi vecka 12. Så hör gärna era tankar om detta, om det är någon som vill dela med sig.
Jag skulle kunna tänka mig att skapa en ny grupp, så det inte blir så många. Någon som är på?
Jag har också otroligt skilda tankar på KUB/NIPT
Ska man/ska man inte? Om man får ett "negativt" besked, hur gör man sen?
Våra vänner som vet om att vi väntar bebis, är väldigt mycket inne på att vi bör göra testerna, men som du också är inne på - hur fan tacklar med eventuella "negativa" besked, det är något som upptar mina tankar mer ofta än vad jag skulle önska tyvärr
Vi gjorde kub våra två tidigare graviditeter och kommer göra det denna också. Inte för att vi inte vill ha ett barn med downs, utan för att det finns vissa kromosomstörningar man kan se som gör att barnet inte kan leva utanför magen. Dessutom känns det ju lyxigt att se att allt utvecklas som det ska.
Jag är också över 35 så rekommenderas att göra det.
Jag skickade ett meddelande till dig! :)
Jag skickade ett meddelande till dig istället!
Har tagit vaccin mot covid idag, är i vecka 16.
Haft blandade känslor ang. detta men att bli avstängd från jobbet i vecka 20 kändes inte som ett alternativ för min rastlösa själ och alla projekt jag har igång :)
Någon mer som tagit vaccin?
Är det här med att bli avstängd vecka 20 något nytt? Känner att jag missat något i så fall :)
Kub del 2 på torsdag. Svårt att inte grubbla? försöker hålla oss rejält sysselsatta såhär i början på semestern också. Men så svårt. Sen efter kub ska vi iväg och vill då berätta för nära och kära. Vilket också känns läskigt, de ju berättat för har liksom inte fallit naturligt och säga. Utan mer blivit på tal om träskor ? haha sen har de blivit glada, men hade velat få de att låta naturligt.
Hur har ni andra gjort?
Har skrivit till dig på Facebook:)
Kub avklarat :)
Låg sannolik så de blev en stor lättnad. Va mysigt att sitta där och kolla när den lille låg å sprattla tillsammans med min man <3 han tyckte också de känns mer verkligt nu. I helgen blir de att berätta för vänner och familj som vi ännu inte berättat för.:)
Hej,
Fler som försökt bli inbjuda till Facebook gruppen som inte blivit de ännu? :/
Har inte heller blivit inbjuden ?
Har inte heller fått nån inbjudan trots att jag skrivit till två i tråden, de kanske har semester och inte kollar familjeliv så ofta :)
När det gäller rörelser så har jag känt av bebis några gånger tror jag, är mitt första barn och är i v 16+5. Det fina var att jag skulle göra ett ultraljud i v 14+5 för att jag blött i flera v, hade sett bra ut på ul i 12+0 men man blir ju ändå rätt förstörd av att fortsätta blöda så var jätteorolig och nervös hela helgen innan. Men lördag kväll innan ul på måndagen så kände jag plötsligt rörelser första gången, det pirrade till massor nere i livmodern, mycket längre ner än där tarmarna finns. Som att lillen ville säga till mig att inte oroa mig! Sen vinkade bebis så fint till oss m högerhanden på ultraljudet och mådde toppen :)
Men nu är jag såklart nervös över att jag inte känt det så många ggr ist, alltid finns det nåt att oroa sig för ;)