Jojjans skrev 2021-06-17 06:07:00 följande:
Intressant med KUB och restriktionerna, inte ens slagit mig att det påverkar, men covid påverkar verkligen ALLT.
Jag har ju min inskrivning först i 10+1, hoppas verkligen det finns tider kvar att boka för KUB då.
Jag fick för några dagar sen sammandragningar. Har förstört att det är otroligt tidigt men googlade massor och det förekommer. Såklart blev jag jätteorolig efter att ha både fått sena missfall och fött prematurt. Fick göra urinodling och det fanns minimalt med spår av bakterier så jag fick penicillin. Men oron släpper inte helt. När jag gick mitt sena missfall, som antagligen berodde på att moderkakan infekterats, så fick jag också en uvi i ungefär vecka 10 som jag åt antibiotika för. Det är säkert minimal risk att historien upprepar sig, men känns ändå obehagligt med samma mönster. Skönt att jag snart går på semester och får varva ner ordentligt.
Hur mår ni andra i era graviditeter? Är det fler än jag som tycker att det känns lite lättare fysiskt och att tiden äntligen går lite snabbare?
Fy så tufft, men vi håller tummarna att allt går bra denna gången. Känner också av lite sammandragningar men inte mer än några sekunder sen lossnar det. Kommer lite när som helst.
Är i v 11, 10+3 och mått illa sen v 8 ca. Känns som om dagarna går sååå långsamt pga det. Väntar på kub nu så vi kan få slappna av lite efter det. Samt kunna berätta för barnen. Här i vår region bokat man första träffen med bm i v 5-9, sen inskrivning runt 12. Jag hade inskrivning i tisdags.