Orkar inte, slut som människa, sonen så otroligt elak
Som jag tidigare skrev stängde jag av nätet när sonen började bråka. Idag när vi skulle åka till det ställe dit jag köpt biljetter ser jag att hans kompis skrev till honom på mobilen: Va, har din bonuspappa slagit dig? (Har inte nämnt min man tidigare, men vi har levt ihop 5 år och har en 2 åring tillsammans)
Såklart tar jag mobilen och kollar vad som står. Kompisen har frågat om de kan spela (via datorn) och sonen har svarat att han inte kan, för bonuspappa har slagit honom. Och sen svarar kompisen det jag skrev där uppe.
Tvingade sonen att skriva tillbaka att han ljugit. För det har han gjort. Sonen har inte varit ensam med bonuspappa 1 sekund denna vecka när han varit här, och jag kan svära på mitt liv att min man aldrig skulle röra varken min son eller vårt eget barn. För övrigt har min man också en 16 årig dotter som bor här vv, oftast när sonen inte är här för hon tycker han är jobbig.
Min man höjer inte ens rösten, brusar aldrig upp. Men sonen har skrikit hela morgonen, som en galning. Min minsta son blev jätterädd så maken och lilla sonen stack iväg med bilen. Min son har skrikit att vi är CP, idiotier, han hatar oss, vill aldrig mer vara här, jag ä inte hans mamma. han har slängt tv dosan i golvet, sparkat på saker i sitt rum.
Jag har spelat in hur han skriker, tänker spela upp för läkaren på BUM. Har även spelat in när han säger att han skjuter om det med att min man slagit honom.
Min man är jätteledsen och jag med. Och orolig. Nu vågar inte maken vara ensam med sonen vid något tillfälle. Han säger att han kommer bo borta när sonen är här.
Det här går inte. Vad händer nu? Tänk om hans kompis pratat med sina föräldrar som anmäler? Eller pratar med fröken i skolan som anmäler? Vad händer då? Kommer polisen och soc och tar de andra barnen inför en utredning? Bir de omhändertagna? Herregud. Jag är helt ostraffad och min man också. Vi har välordnade jobb och bostad och allt sånt, inga missbruk eller några andra bekymmer. Aldrig varit i trubbel med soc eller skola eller nånting. Jag gråter och gråter. Har försökt ringa hans pappa som blockerat mig så samtalen kommer inte fram.
Kan man fortsätta så här? Jag är rädd att min lilla son tar skada och vill skydda honom såklart. Och min man, min fina make. Som är så ledsen nu. Jag hade känt likadant. Förstår att han inte vill träffa sonen mer.
Ska jag säga att sonen får bo ho sin pappa? Hur länge? Tills pappan går med på mediciner och sonen kanske mår bättre? Jag känner allt mer att jag inte kan hantera honom. Försökte få med honom i bilen för att åka hem till pappan och prata, eftersom han inte svarar i tfn, men sonen vägrade kliva in i bilen. Han säger bara att han skiter i allt. När jag förklarar vad som kan hända om min man blir anmäld eller det blir en orosanmälan från soc säger han bara typ Ja men trist då! Bryr mig inte.
Snart börjar väl sonen slåss också. Eller hamnar i andra bekymmer. Herregud. Hjälp mig, vad ska jag göra? På BUM blir vi erbjudna samtal med psykolog typ varannan månad. Hjälper föga.