Jag dricker för att stå ut med mitt liv
Hur går man vidare härifrån?
Hur går man vidare härifrån?
Vad är det du behöver stå ut med i livet? Finns det några faktorer du kan påverka?
Jag försöker sluta dricka. Lyckades dricka måttligt helgen för 2 v sedan, inget alls förra helgen och hittills inget under veckorna nu i 3 v.
Jag var som du för ett år sen. Nu är jag nykter alkoholist sen ett år tillbaka. Visst, livet är stundvis skithårt, men jag mår så mkt bättre när jag inte dricker. För hade typ ångest konstant när jag drack.
Och nykter kunde jag enbart bli mha AA. Gick hos beroendemottagningen fram och tillbaka men fortsatte dricka. AA hjälpte mig. Jag tycker du borde testa att gå på ett AA-MÖTE
Nja jag är inte alkoholist...än...men kanske på väg dit...
Jag måste bara ta en två glas då och då...för då känns det liiite lättare...
Jag har egentligen en rätt så bra liv:har allt som behövs och lite till -och just därför känner jag att jag har ingen rätt att klaga eller egentligen säga något negativt om mit liv. ingen skulle ju förstå.Jag har den perfekta livet.
Men det är inte så jag vill ha det.jag är en fegis som vågar och kan inte ta steget och förändra mit liv
Nja jag är inte alkoholist...än...men kanske på väg dit...
Jag måste bara ta en två glas då och då...för då känns det liiite lättare...
Jag har egentligen en rätt så bra liv:har allt som behövs och lite till -och just därför känner jag att jag har ingen rätt att klaga eller egentligen säga något negativt om mit liv. ingen skulle ju förstå.Jag har den perfekta livet.
Men det är inte så jag vill ha det.jag är en fegis som vågar och kan inte ta steget och förändra mit liv
Tror du ditt liv kommer bli lättare om du är feg, konflikträdd OCH alkoholist också?
Du kanske borde uppsöka psykolog? Reda ut hur du hamnat här och hur du ska ta dig ur det.
Dina problem kommer inte lösa sig av sig själv tyvärr.
Blir bara värre ju längre du väntar.
Alkoholist för mig är inte hur ofta eller hur mycket man dricker utan varför man dricker. Dricker man för att fly undan något, då är man alkoholist.
Jag håller helt med.
Jag dricker mig aldrig full och tycker inte om att vara berusad.
Dricker aldrig tillsammans med vänner (gjorde inte det innan corona heller) och inte för att fira.
Jag dricker för att döva mig, för att slippa ta tag i mitt liv och för att jag är deprimerad. Det gör bara allting värre och varje gång jag öppnar en flaska vin säger jag "detta är den sista". Varje gång jag tar sista glaset tänker jag att det är det sista. En eller ett par dagar senare sitter jag där igen.
Har inte varit alkoholfri fem dagar i rad sedan augusti.
Men imorgon ska vara första nyktra dagen, aldrig mer...
Tvärtom, helt värdelös så kallad hjälp.
Hjälper inte ett skit eftersom du kommer stå kvar på samma ställe och stampa.
Jag kan inte gå vidare ändå... jag måste stå här och stampa för förändra klarar jag inte... så lika bra att blunda över saker eller vara omedveten då och då