Bo kvar i Lgh eller flytta till hus?
Jag avskyr att bo i hus, ärligt talat. Det visste jag redan när jag gick med på att sälja lägenheten och köpa huset. Men jag tänkte att nu har vi barn, så vi behöver säkert ha en trädgård också!
Resultat - barnen leker aldrig på tomten, så det blir ändå att vi ger oss iväg till div. lekparker. Som när vi bodde i lägenhet... Den stora fördelen är ju att man inte behöver oroa sig för att barnen skulle störa grannar, men jag har faktiskt himla lugna barn, så det har som inte en SÅ bärande fördel i vårt fall.
Nackdelarna däremot. Herre gud. Trädgården ska tas omhand, och jag tycker det är fruktansvärt tråkigt. Uppfarten ska skottas på vintern. Garaget, som maken skulle mecka i, används två gånger per år - när han byter däck. Det är också alltid någonting med hus... I en BR har du insidan som ansvar, med huset tillkommer ALLT - tak, ventilation, fasad, fönster, blaha blaha. Nu har vi hursomhelst sålt huset! Vi ska flytta till en enorm sekelskifteslägenhet med en hyfsat stor uteplats. Känns absolut lagom för oss! Om några år kanske vi tänker om, men med fyra småbarn har vi verkligen noll och ingen ork eller lust att ha hand om hus och tomt.
Det absolut ENDA jag är ledsen över med flytten, är att dottern på 4 år flyttar ifrån sin bästis.