Bo kvar i Lgh eller flytta till hus?
Jag har lite beslutsångest här. Vi bor i en stor Lgh på nästan 100kvm och är 3 personer hemma.
För 1,5 år sen började vi leta hus för vi könde att vi saknar en uteplats och för sonens skull så han får en trädgård. Efter långt letande har vi nu hittat ett hus som uppfyller många av de kraven vi har haft. Vi har dessutom fått möjlighet att köpa den före visning. Nu kommer min panik här, vill vi verkligen bo i hus? Är vi så kallade husmänniskor som vill pyssla och renovera ett hus och sköta en stor trädgård? Ja det är såklart trevligt med en altan och uteplats och det ser så härligt ut när jag går förbi hus och man ser hur fint de har de. Men samtidigt så vet jag också att innan vi fick barn för 4 år sen så teste vi väldigt mycket både utomlands och inrikes. Efter barnet kom har vi rest men inte lika mycket. Jag tror också att vi är
Påverkade av Corona att det är
Såååå tråkigt eftersom vi inte kan göra nånting på samma sätt som tidigare. Men när Corona är över så känner jag att vi kommer vilja åka iväg på våra weekendresor och våra utlandsresor och se världen. Vill vi så hålla på ett hus? Tyvörr har vi inte ekonomin att båda köpa hus för
Föera miljoner och sen resa iväg hit och dit också. Har inte tiden för det heller.
Jag vet att det är skönt med hus och man kan släppa ut barnet i trädgård tex men hade inte varit för barn hade vi nog inte ens tänkt på att bo i hus då vi verkligen trivs i vår Lgh. Det är inget betong område vi bor o utan fint villaområde men några få Lgh som ser ut som hus. Vi har dock balkong och ingen altan.
Är det så illa egentligen för barnet att bo här? När hen börjar bli nåt år äldre så kommer det gå lättare att cykla iväg till kompisar eller att de kommit hit, ca 5 min cykling.
Får typ ångest när jag inte vet hur vi vill ha det.