Graviditetspenning
Har det inte.
Men vill bara säga att din arbetsgivare avsolut kan förbjuda dig att arbeta på deltid om de bara har möjlighet att anpassa arbetet på deltid
Har det inte.
Men vill bara säga att din arbetsgivare avsolut kan förbjuda dig att arbeta på deltid om de bara har möjlighet att anpassa arbetet på deltid
Jag vet en som sjukt nog bara fått 50% fastän hon jobbar i barngrupp på förskola! Helt sinnes.
Nä, hon jobbar med visir inomhus i en stor barngrupp.
Nä, hon jobbar med visir inomhus i en stor barngrupp.
Min chef hade ingen som helst koll på detta. Så nu när det kom på tal och jag dessutom går in i veckorna som gör att man tillhör riskgrupp så vart hon mest irriterad och tyckte att det ska bli omständigt för henne. Jag kan inte omplaceras och jag jobbar bland folk dagligen där jag kan utsättas för smitta.
Så tråkigt att bara för att det inte uppmärksammas mer så ska man behöva strida för att man ska ha rätt.
Jag har en anställd som är gravid
Hon vill väldigt gärna fortsätta jobba trots att hon har passerat vecka 25
Hon är anställd i en liten butik så hon kommer i kontakt med andra personer dagligen
Hon bad mig att inte förbjuda henne att jobba för så skulle hennes gravidpenning bli så låg
(Hon har bar varit anställd ett par månader)
Jättejobbigt men jag skulle aldrig förlåta mig själv om någonting hände hennes barn
Samtidigt vill jag inte sätta henne i den ekonomiskt svåra situation det kommer bli för henne :(
(Hon är ensamstående)
Absolut, jag pratade med henne om detta i fredags att det är såhär det ser ut just nu.
Jag fick veta att hon var gravid för cirka 4 veckor sedan och förra veckan läste jag om det här med graviditeten och covid.
Hon är min enda anställda så det kom som en chock så plötsligt att hon inte längre ska vara kvar.
Jag vet att jag har ett arbetsgivaransvar och jag kommer ta mitt ansvar.
Samtidigt är jag ingen iskall person som säger "jag skiter i vad som händer med dig ekonomiskt nu"
Jag bryr mig om min personal och vill det bästa för dom.
Hon har inte arbetat tidigare pga studier.