• Anonym (Vill sluta)

Jag vill bli av med mitt onani - Hur skall jag bära mig åt?

Innan jag börjar, så vill jag säga att jag inte är intresserad av att höra att det är hälsosamt att onanera och att män borde göra det o.s.v. Utan jag känner att jag vill sluta med onani och det är det som tråden skall handla. Tack!

Jag är en man och jag har alltid juckat i min säng. Både morgonen och kvällarna har jag sysslat med denna sorts onani. Så porrberoende är jag inte och jag har inte svårigheter att få stånd när det behövs.

Sedan i ung vuxen ålder och kanske precis slutet av min tonår, så har jag varit ''intresserad''/inställd på att sluta jucka helt. Men det går inte.

Mesta dels så går det alldeles utmärkt att låta bli morgondagarna, just för att tricket där är att bara kliva upp och inte ligga kvar.

Jag har just nu inget trick på kvällarna när jag ligger i sängens. Speciellt när jag befinner mig dag 2 eller mer. Dels är suget stort, men stor del är också som så att jag inte kan sova. Jag är fullkomligt pigg. Jag har försökt vara vaken tills sömnen kommer. Men ibland när det kommer till att man inte kan vara uppe hur länge som helst, för att man har något man skall göra på morgonen, så försöker man göra allt för att somna. Men p.g.a att jag har hållit mig, så är jag himla pigg och då ligger jag där och försöker verkligen somna. Men sedan kommer juckande, mer eller mindre per automatiskt.

Jag har gått och blivit galen över tanken på hur länge jag har försökt sluta med det här.

Tricket på kvällarna kanske är att jag skall sova utan täcke. Jag har försökt med det, men då känns det så ovant och då kan jag inte sova p.g.a det istället. Det är alltså själva täcket som jag juckar till och inte i själva madrassen.

Det enda alternativet kanske är att sova utan täcke?

Jag kanske bara letar efter stöd i tråden just nu? Jag aknske har en lösning och det är det enda lösningen?

Om ni har fler tips, så snälla, skriv det till mig.

Stort tack på förhand!

• Svar på tråden Jag vill bli av med mitt onani - Hur skall jag bära mig åt?
  • Fjäril kär
    klyban skrev 2021-03-18 23:06:09 följande:

Lycka till med det, då den bilologiska funktionen vill något helt annat.

Fast nej.. Alla människor onanerar faktiskt inte. Det finns många som lever ett utmärkt liv utan onani men som ändå har sexliv med en partner eller faktiskt är utan sex helt.

Man måste inte onanera även om det är en drift.
  • klyban
    Fjäril kär skrev 2021-03-19 00:02:23 följande:
    Fast nej.. Alla människor onanerar faktiskt inte. Det finns många som lever ett utmärkt liv utan onani men som ändå har sexliv med en partner eller faktiskt är utan sex helt.

Vet inte vad ett par undantag ska berätta för ens som inte ens delar den att inte onanera.
    Det går inte glömma av biologin, för den gör sig påmind varken du vill eller ej.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Normal man)

Det finns vetenskapliga undersökningar som visar att risken för prostatacancer minskar om man får utlösning "tillräckligt ofta".
    Minst 21 utlösningar per månad rekommenderas.

Det enklaste sättet att sluta jucka i sängen på kvällen är att du runkar på toaletten innnan du går och lägger dig. Det är dessutom bra att kissa efteråt för att "rensa rören".

• Anonym (*)
    Fjäril kär skrev 2021-03-19 00:02:23 följande:

Fast det är heller inte skadligt att onanera, så det finns ingen anledning att sluta.
  • Fjäril kär
    klyban skrev 2021-03-19 02:00:14 följande:

Vet inte vad ett par undantag ska berätta för ens som inte ens delar den att inte onanera.

Det går inte glömma av biologin, för den gör sig påmind varken du vill eller ej.

Ett par undantag?

Vi pratar om en stor mängd människor som faktiskt inte vill onanera. Även om de har sexdrift. Miljontals människor avstår onani pga religiösa skäl tex.

Alla vill faktiskt inte onanera. Alla kan inte heller om vi nu ska räkna in alla miljoner sjuka och funktionshindrade. Summa summarum ett antal miljarder människor som faktiskt inte onanerar.
  • Anonym (*)
    Fjäril kär skrev 2021-03-19 07:36:55 följande:

Ett par undantag?

Vi pratar om en stor mängd människor som faktiskt inte vill onanera. Även om de har sexdrift. Miljontals människor avstår onani pga religiösa skäl tex.

Alla vill faktiskt inte onanera. Alla kan inte heller om vi nu ska räkna in alla miljoner sjuka och funktionshindrade. Summa summarum ett antal miljarder människor som faktiskt inte onanerar.

Att avstå från onani trots sexlust enbart pga religiösa skäl är ju bara dumt.
  • Jonnynilsson
    Anonym (*) skrev 2021-03-19 08:32:11 följande:
    Att avstå från onani trots sexlust enbart pga religiösa skäl är ju bara dumt.
    Det mesta inom religioner är bara dumt. Enbart skapat för att styra över sina undersåtar och försöka förklara sådant man inte begriper.
  • Anonym (*)
    Jonnynilsson skrev 2021-03-19 09:58:33 följande:

Det mesta inom religioner är bara dumt. Enbart skapat för att styra över sina undersåtar och försöka förklara sådant man inte begriper.

Instämmer till fullo.
  • Anonym (*)

Ett par undantag?

Vidare så vet vi inte hur många av dem som säger sig avstå från onani av religiösa skäl som faktiskt avstår. Sannolikt är det en mycket stor andel av dem som onanerar ändå. Det finns många vittnesmål om detta. Sedan får de skam- och skuldkänslor, eftersom de har fått lära sig att onani är syndigt och egoistiskt, vilket ju är fruktansvärt beklagligt, eftersom onani är helt normalt, helt ofarligt och oerhört vanligt. Å ena sidan vill nog inte dessa personer onanera, eftersom de tror att det är syndigt, men å andra sidan vill de alldeles säkert. Sexlusten är inget man bara kan välja bort. När det gäller TS så är det ju uppenbart att han har sexlust och vill onanera. Annars hade han ju inte gjort det. Varför han vill sluta framgår inte. Jag har försökt fråga, men han verkar undvika frågan.
  • klyban
    Ett par undantag?

Tror du ja att de inte onanerar.

TS gör och vi vet alla varför, verkar som en del skäms över nått som alla gör, udda.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • majjkull

Hur ser ditt liv ut i övrigt?  

är du singel?  

har du intressen ?  

tränar du? 

jobbar du?  

Finns det saker du kan förbättra hos dig själv?   bör du utvecklas?   (eller är du fulländad och perfekt ? LOL) 

du ger nästan svaret själv i trådstarten ... du är så jäkla pigg......börja förbränn energin på dagarna och ge fan i kroniskt onanerande VARENDA dag .... du förlorar den manliga essensen.   du är vad de på de brittiska öarna kallar för "WANKER" 

hur är din framgång med kvinnor??  kan den bli bättre ?  =) 

• Anonym (*)
    majjkull skrev 2021-03-25 06:58:51 följande:

Hur ser ditt liv ut i övrigt?  

är du singel?  

har du intressen ?  

tränar du? 

jobbar du?  

Finns det saker du kan förbättra hos dig själv?   bör du utvecklas?   (eller är du fulländad och perfekt ? LOL) 

du ger nästan svaret själv i trådstarten ... du är så jäkla pigg......börja förbränn energin på dagarna och ge fan i kroniskt onanerande VARENDA dag .... du förlorar den manliga essensen.   du är vad de på de brittiska öarna kallar för "WANKER" 

hur är din framgång med kvinnor??  kan den bli bättre ?  =) 

Vad är "den manliga essensen"?
  • majjkull
    Anonym (*) skrev 2021-03-25 09:11:58 följande:
    Vad är "den manliga essensen"?
    Den där manliga energin som väcker nåt djupt inom kvinnor som de inte riktigt kan sätta fingret på. 

det där som driver dig att uträtta, överkomma och skapa. 
  • Anonym (*)
    majjkull skrev 2021-03-25 09:31:07 följande:

Den där manliga energin som väcker nåt djupt inom kvinnor som de inte riktigt kan sätta fingret på. 

det där som driver dig att uträtta, överkomma och skapa. 

Och den försvinner om män onanerar?
Svar på tråden Jag vill bli av med mitt onani - Hur skall jag bära mig åt?