Inlägg från: Annanym1 |Visa alla inlägg
  • Annanym1

Gravid v6. Och kanske nytt jobb

Hej!

Jag har länge velat byta jobb och är just nu i en rekryteringsprocess för ett chefsjobb som jag verkligen vill ha.. (Är chef idag också)

Jag har kommit långt i processen med tester etc och ska på ytterligare en intervju denna vecka.

Nu har jag upptäckt att jag är gravid i vecka 5-6. Jag har försökt bli gravid i över 1 år inkl missfall så jag hade nästan gett upp tanken på fler barn.

Hur gör man om nu om jag blir erbjuden tjänsten?

Vill verkligen ha jobbet men med tanke på uppsägningstid så kommer jag vara i typ v18-20 när jag påbörjar tjänsten.

Jag skulle vilja vara ärlig,men känns tidigt att berätta nu.. Kan ju bli missfall igen..

Någon som varit i likande situation?

Hur hade ni gjort.

• Svar på tråden Gravid v6. Och kanske nytt jobb
  • Annanym1

@skumGrönBanan

Skönt att höra någon i samma situation!

Ja helt rätt att tänka så som du resonerar. Jag tänkte göra likadant, får jag jobbet kommer meddela om graviditet när jag passerat drygt v12 och gjort KUB.

Kan du inte berätta sen hur dina nya arbetsgivare tog beskedet sen när du har berättat ?

Grattis graviditeten förresten ????

• Annanym1
    SkumGrönBanan skrev 2021-04-09 22:15:16 följande:

Min nya chef tog det fantastiskt bra. Upplevde på riktigt att hon blev glad för min skull och hon hade full förståelse att allt i livet inte tajmar jättebra. Inte minst graviditeter som man inte till 100 procent kan styra över själv. Rent praktiskt så skulle det lösa sig med, sa hon.

Väldigt lättad av att ha fått det sagt!

Lycka till när det är dags för dig :)

Åh va härligt att höra att din chef var så proffsig och bemötte dig så bra. Vilken lättnad! Vilken vecka var du i när du berättade?

Berättade du innan du börjat eller när du startat anställningen?
  • Annanym1
    SkumGrönBanan skrev 2021-04-12 09:13:41 följande:

Jag var i vecka 15 och hade nyss gjort KUB, behövde få det gjort och det med ett bra resultat som en trygghet för att ens våga hoppas vidare på graviditeten och därmed prata om det.

Jag hade/har inte börjat än utan har ca en månad kvar till jag börjar det jobbet.

Va skönt att KUB gick bra och att få det sagt innan man börjar.

Jag ska göra KUB om 2 v. Kommer då vara 13+0. Så är lite i valet o kvalet om jag ska ringa o berätta då om allt ser bravur eller vänta tills jag börjar och kommer då vara i v 18...

Lycka till med både jobb och graviditeten! ????
  • Annanym1
    LaFontaine skrev 2021-04-12 09:21:37 följande:

Jag hamnade i en liknande sits. Jag blev gravid, efter lång tids försökande, strax efter att jag tackat ja till ett nytt jobb. Min chef tog det väldigt fint och fnös nästan när jag berättade att jag tyckte att det kändes jobbigt. ?Det här är bara ett jobb?, sa hon.

Oerhört skönt och proffsigt och en inställning som gör att jag gärna är kvar hos den arbetsgivaren länge!

Men så skönt att höra att fler blivit bra bemötta. Förväntar mig att min nya arbetsgivare ska bemöta mig på samma sätt.

Man är ju egentligen knäpp som går och tänker att det ställer till det.. som sagt, det är bara ett jobb!

Tack för att du delade med dig!????
Svar på tråden Gravid v6. Och kanske nytt jobb