Hoppaspåbebis skrev 2021-10-24 18:49:08 följande:
Ett ägg växer ju från 1mm upp till 2mm per dag.
Jag litar lnte på äl tester så aldrig använt dem, då lh hormonet bara e en signal från hjärnan så man vet ju inte om det faktiskt släpper ett ägg.
Ägget ska väl släppa 24-36 timmar om man får positivt på äl test ?
Ja men fråga gärna gyn om äl sekret under letrozolbehandling. Ja kommer inte träffa gyn på ett tag så kan inte fråga själv :)
Jo det är sant, jag använde det nu när det är så svårt att se då jag inte har så mycket till äl-sekret. Jag ska ringa till veckan och fråga om letrozol kan ha någon inverkan på äl- sekret :) letrozol har ifall gjort att jag ägglossar senare än vanligt. På dag 10 var jag på ul och hade en massa ägg men små, bara 10 mm och slemhinnan på 6 mm. Idag på dag 21 har jag glad gubbe och lite glattare sekret. Och ägglossning testet varit positivt i 4 dagar. Om äggen växer mellan 1-2 mm per dag, så borde det stämma att jag ska ägglossa nu, om nu ägget lossar förstås. Tänk om det skulle vara fler ägg som lossar?? Tänker när ägglossning testet visar positivt i fyra dag, det har aldrig hänt, då jag använt ägglossning test i 1,5 år. Nu blev jag nervös