• Anonym (PF)

Mycket Tabubelagt ämne varning

Det som är anmärkningsvärt är att de som är gamla i denna tråd och därmed anser sig vara mogna är de som visar sig vara mest omogna. De beter sig trots alla utbildningar och inre resor och ett liv i egoism inte ja utvecklats ett dugg utan fortsätter hävda att det är fint att skaffa barn när äggstockarna skramlar längs vägen.

De går till attack mot TS gång efter annan. De känner sig nog mycket stötta. Skulle hellre möta TS än dessa vuxenbebisar faktiskt.

Nej, att vara medelålders föräldrar är inte bra enligt mig pga flera anledningar.

Konstigt att det blundas för sanningen kring detta så ihärdigt.

• Anonym (PF)
    Anonym (Restriktioner) skrev 2021-02-24 17:49:53 följande:

Mycket bra skrivet! Instämmer helt!

Jag fattar inte hur TS fungerar i samhället om hon har en sådan syn på människor. 

Det är biologi, bortom åsikter.
  • Anonym (PF)
    sextiotalist skrev 2021-02-24 17:09:08 följande:

Med ditt resonemang så hade fertiliteten sjunkit avsevärt i Sverige, eftersom en hel del kvinnor hade avstått att skaffa barn än att få barn för tidigt. 

Nu är det så, att vi medelålders kvinnor fixar detta med att föda barn, vi gör det och ärligt sagt, vi ge fanken i vad uppnosiga unga mammor än tycker. Vi som har numera vuxna barn (som vi har haft fräckheten att föda mellan 30 och 47, ja helt sant, har en vuxen släkting, vars mamma var 47 när han föddes, ingen IVF där, fullt normal vuxen man 30+)

Våra barn är väl fungerande, inga funktionshinder, inga fysiska skador, vi föräldrar har inte haft några större problem med vare ork eller sjukdomar. De väninnor som dött tidigt (ja, jag har några tyvärr) var faktiskt de som fick barn tidigt, inget sammanhang men en slump

Och jag skickar även länken till dig

www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2013/Aldre-mammor-vanligare-forr/

Det var ju någon kvinna i Indien som födde barn när hon var 69 va? läste du om det? Häftigt!
  • Anonym (PF)
    sextiotalist skrev 2021-02-24 18:00:16 följande:

Enligt dig?

Såklart vi blir irriterade när man tycker en massa och nedvärderar hälften av Sveriges mödrar.

Nej det är ingen sanning. Det är din åsikt. Du har rätt till din åsikt, men du kommer även få den motsagd.

Vi ifrågasätter henne

För ni blundar för sanningen och låter ego och okunskap kring basal biologi gå före.

Henne...? Nej folk går till personangrepp mot henne hela tiden, de som påstår sig vara vuxna och mogna som väntat med barn i decennier och fokuserat på sina egna behov. Ja men det är norm att så gamla människor håller på skaffa barn istället för att göra det tidigare och sedan får samhället ofta bekosta det. Folk tar sjukligt lång tid på sig att växa upp och vissa gör det inte alls. Det är jag jag jag hela tiden. Kan bäst vet bäst alltid
  • Anonym (PF)
    Anonym (80h) skrev 2021-02-24 18:45:50 följande:

Det är mycket som är basal biologi som vi väljer att behandla: hjärtfel, diabetes, epilepsi, njursvikt. Om basal biologi sätter ribban för rätten till behandling, så är frågan vad som finns kvar att behandla.

Mm men vissa saker går ju att påverka inte sant? Gällande fertilitet har man ju en ansenlig mängd år på sig att ta ansvar för att skaffa barn om man vill det istället för att medvetet och egoistiskt vänta tills man är för gammal och stå och kosta staten massa pengar + ofta trycka ner folk som faktiskt väljer att skaffa barn i tid biologiskt och tar ansvar för dessa och lever ett vuxet liv och inte lallar runt och vägrar inse att de blir äldre.

KOL kan man förebygga genom att sluta röka, HIV genom att inte dela sprutor, ivf genom att skaffa barn i tid.

Ep exempelvis kan du inte förutse på samma sätt, eller hjärtfel även om man iofs kan se det redan på ultraljud ofta förutom de som sker när de föds då.

Men faktum kvarstår också att risken för flera sjukdomar hos barn ökar med föräldrarnas stigande ålder för vi är inte skapta att skaffa barn så jäkla sent som man gör här.
  • Anonym (PF)
    sextiotalist skrev 2021-02-24 19:07:44 följande:

Va

Sonen kom till naturligt.

Slarva?

Jag är så tacksam att jag aldrig gravid med de killar jag var tillsammans med.

Ja och det är bra men ifrån alla kan bli gravida efter 35 och det är beklagligt att detta uppmuntras. Vill man vänta står man i sin fulla rätt till det men jag har svårt att förstå hur man kan vänta så länge om det är viktigt för en med barn. Det är inte schyst mot barnet, mot samhället, mot sin kropp. Ofta funkar det inte och slutar med ivf.
  • Anonym (PF)
    sextiotalist skrev 2021-02-24 19:11:51 följande:

Ändå har kvinnor gjort det under alla tider

Så allt som har varit så i alla tider är bra?
  • Anonym (PF)
    sextiotalist skrev 2021-02-24 18:56:38 följande:

Och hur ska man då förhindra oss defekta?

Tvångssterilisering? Tvångsaborter? LVU på barnen?

Det kan du ju också fråga de som hackar på unga mammor här i tråden utan anledning. Nä tycker man borde kunna komma fram till det själv faktiskt.
Svar på tråden Mycket Tabubelagt ämne varning