Inlägg från: Anonym (Mamma vid 36) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma vid 36)

Mycket Tabubelagt ämne varning

Jag känner att det en sån dömande ts så blir svaren därefter . Du som är så högutbildad borde läsa på kring både risker och adoption innan du slänger ur dig falsarier som passar din egen världsbild. Andra har skrivit sakliga inlägg som svar på dina frågor men jag har inte ödmjukheten att lägga energi på det. Om du är så nöjd med ditt liv så kan du ju fortsätta med det utan att ifrågasätta dom som kämpar både med att få barn men även att träffa någon att vilja skaffa barn. Uppenbarligen är en hög utbildning inte detsamma som empatisk förmåga.

• Anonym (Mamma vid 36)
    Anonym (Milori) skrev 2021-02-24 11:56:19 följande:

förstår inte poängen med ditt inlägg

Detsamma, gullet.

Du kan försöka övertyga dig själv och andra om att du är nöjd med din tillvaro . Vi som verkligen är nöjda startar inte trådar vars enda syfte verkar vara att lyfta upp sig själv och trycka ner andra. Om du bara kunde ta till dig av de svar som skrivs på dina frågor som är mer framställda som påståenden och bedömningar så hade folk kanske varit lite trevligare i tonen även mot sig. Du högutbildade, lyckliga människa-pinsamt.
  • Anonym (Mamma vid 36)

Herregud. Har ts inte slutat med sitt översitteri ännu? Varför ens försöka lägga energi på någon som är helt oförmögen till att förstå något annat än sin egna linje? Svaren från ts blir bara mer defensiva och irrationella för varje gång någon ifrågasätter. Ge dig, ts. Majoriteten som engagerat sig i tråden tycker att du är en narcissist och översittare av rang . Om du nu hade minsta avsikt att försöka förstå något så borde du som ?högutbildad ? ( vad det nu är?, i min värld är det docenter, professorer och eventuellt phDs) veta hur man uttrycker sin frågeställning för att få så objektiva svar som möjligt. Ts visar inte under en enda gång att hon vill ta in något av det som läggs fram utan fortsätter ifrågasätta och snärja in sig i totalt innehållslösa resonemang.

Svar på tråden Mycket Tabubelagt ämne varning