Anonym (Elisabet) skrev 2021-04-17 10:18:51 följande:
Nej jag tror inte att han tror att jag ska lämna honom även om vi har varit tillsammans + gifta i sammanlagt 20 år!
Vi har ff det bra och framförallt kul tillsammans har gemensamma intressen och egna intressen..
Han är precis så jag vill att en man ska vara -han bryr sig om mig, lagar god mat, är väldigt händig
osv, vi har samma värderingar - förutom i detta fallet- då är han som en från 1800 talet!!
Ja, det är inte lätt detta med relationer..... I vårt fall, så är det väl jag som är från 1950-talet då, eftersom det är jag som tvekar
, medan min man är väldigt intresserad av att förverkliga de fantasierna och rollspelen vi har haft. Du och min man verkar vara 100% kompatibla avseende detta. Tror du skulle få en riktig boost av att diskutera detta med honom....
Skämt åsido, så har jag inte varit i den situationen som du beskriver. Förhoppningsvis kan andra personer som läser detta, ge dig råd om hur gå vidare, och vad det finns för möjligheter, att få din man att se annorlunda på saken.
Det viktiga är väl att alla mår bra, och att man får utveckla sig på ett sätt som man trivs med.