Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män
Jag har pratat med min sambo och hon menar att hon nog skulle kunna ha sex med någon utan att hon för den delen behöver vara kär i personen.
Jag tänker själv att man behöver ha någon form av god känsla med den man ska ha sex med men att det inte nödvändigtvis att det behöver äventyra ens förhållande.
Och jag menar att generellt kan vi kvinnor mera förstå innebörden i den risken.
Men hur stor den risken är och vilka följder den kan medföra menar jag är helt individuellt och beror mest på hur bra och hur väl fungerande den fasta relationen är.
I mitt fall räknar både min make och jag med att sådana känslor uppstår och finns med, att de förstärker upplevelsen, och vi hjälps åt att ömsesidigt och öppet hantera mina känslor.
Det innebär inte att man kommer längre ifrån sin partner. I vårt fall har våra upplevelser och allt sammantaget fört mig och min make närmare varandra, medfört ökad närhet, öppenhet och förståelse för varandra, även bättre sexliv och tydligt fördjupad ömsesidig kärlek.
Jag tror absolut att många kvinnor, även jag, har förmåga att ha sex med någon annan utan att man behöver vara kär i personen.
Men jag tycker, och mitt råd är, att man absolut bör vara förberedd på och ha tänkt igenom hur man ska hantera det om/när djupa känslor ändå uppstår, om de skulle uppstå.
Jag är kär i min make och jag älskar honom. För min återkommande älskare har jag djupa känslor. När vi träffas och har våra upplevelser tillsammans så finns där förälskelse, ibland rätt så starka känslor av förälskelse. Också efter våra äventyr känner jag förälskelse och jag känner även kärleksfulla känslor, men inget av allt detta minskar min äkta och djupa kärlek till min make, utan snarare tvärtom.
När jag och min make, efter ett äventyr med min älskare, för oss själva på tu man hand bondar och min man typ återerövrar mig så har vi en väldigt nära, kärleksfull och helt underbar tid tillsammans. Då fylls jag av den allra djupaste kärlek till min man.
Jag har skrivit tidigare att från början hade jag problem med att hantera de starka känslor som uppstod men sedan har vi landat i att i vår värld så har man inte ett begränsat mått kärlek som måste fördelas mellan olika individer utan för oss är det självklart att den totala mängden kärlek ökar när man börjar känna förälskelse och kärleksfulla känslor till ytterligare en person.
Jämför t ex att jag som mamma inte känner mindre kärlek till mitt första barn när det andra kommer. Eller att jag inte känner mindre kärlek till mina gamla föräldrar bara för att jag blir kär i min man och senare make.
Även det här har jag skrivit om i tidigare inlägg. Klicka på "Visa endast" om du/ni vill läsa. Eller kom med synpunkter eller frågor så ska jag försöka svara så gott jag kan.
Jag känner, eller inbillar mig, att min upplevelse och mitt sätt att se på allt detta skiljer sig ganska mycket från t ex det som (Gift Kvinna) beskriver här ovan. Dock helt utan värderingar om rätt/fel eller bättre/sämre, utan bara en reflektion över att allt detta nog är ganska individuellt och skiljer sig högst väsentligt mellan olika par och olika individer. Vilket den här intressanta tråden hjälper till att belysa på ett bra sätt.