Ascendere skrev 2023-02-01 12:54:28 följande:
det är föraktet för samhällsnormer och sociala konventioner som gör att jag är emot sånt här beteende.
Samhällsnormer och sociala konventioner är helt nödvändiga för att bygga ett starkt samhälle över tid. sammanhållna harmoniska familjer är den minsta men samtidigt viktigaste byggstenen i vårt samhälle.
Säger inte att alla ska tvingas att leva i sexuell tvåsamhet men det är bra att det är normen och vill man inte hålla sig till den får man räkna med lite social stigmatisering tycker jag.
ett samhälle med en avsaknad av högre ideal än lust och lycka är dödsdömt.
Jag kan konstatera att utifrån ditt egna moraliska perspektiv så är det lite märkligt att du sedan 2020 endast har skrivit i trådar angående sex. Jag uppfattar således det som att du har ett särdeles stort intresse för dessa frågeställningar och nu undrar jag om jag kan finns någon undermedvetenhet hos dig som gör att du inte är i någon tråd som snarare bejakar än motsäger just dina normer?
Det finns ju trådar om allt möjligt, så varför inte delta där, eller rent av starta en egen? Frimärkssamling, kan det vara något som passar?