Inlägg från: mape92 |Visa alla inlägg
  • mape92

Vi som planerar syskon 2022

Hoppas2022 skrev 2021-05-31 14:24:46 följande:
    Jag har inga alls symtom, har pms, mollande mensvärk och nedstämd så det är som om mensen ska komma men samtidigt så hade jag precis så i min sista graviditet med. Kände mig gravid först i vecka 7 då. Så jag hoppas innerligt! Vilken dag är du på?
    Spännande! Är så kul att gå in och kika här varje morgon och se om det hänt nått. 

Jag har BIM på fredag! Sist jag var gravid så testade jag en vecka efter BIM och då liksom visste jag att jag var gravid, Mina bröst såg och kändes tunga haha. 
  • mape92
    mamma8212 skrev 2021-06-01 07:58:05 följande:

Väldigt negativt test idag på bim -4, men jag har aldrig fått positivt så tidigt innan heller så det var väntat :) Men ändå.. denna väntan.

Tjuvtestade mig idag med fast jag inte skulle. BIM -3 och det var negativt. Gissar på att mensen kommer i helgen. Men än är inte hoppet ute. 
  • mape92
    mamma8212 skrev 2021-06-01 10:13:16 följande:
    Nej, alla gånger jag varit gravid har jag inte plussat förrän bim, så jag väntar :)
    Så har mina vänner sagt med och de var ju gravida så jag försöker hålla ut till helgen och se om mensen blir sen. 
  • mape92

BIM imorgon, men känner nästan att jag inte törs testa :P Tänker nog vänta tills lördag eller söndag med att testa om inte mensen kommit. Min sambo tycker dock att det känns heeeelt rimligt att vänta enda tills nästa helg. Han är galen tycker jag! 

Drog ut en visdomstand igår fm och sov sen hela dagen. Fy fan va ont jag hade. Men iom det så fokuserar jag mer på smärtan i munnen än på att känna efter om jag har symtom på graviditet. 

Och GRATTIS till alla plus! Bästa på hela dagen ju att se alla fina plus :D 

• mape92
    ugglans skrev 2021-06-04 07:17:28 följande:

Nu vågar jag tro på det! Tog det vanliga testet först som visade ett litet, litet streck. Sambon ska iväg hela helgen så kände att jag gärna ville berätta ikväll då vi knappt ses i helgen. Och ja - det kan jag göra! Nu måste jag bara komma på nåt fyndigt sätt att berätta på

GRATTIS! va glad jag blir för din skull! 

Själv har man inte vågat testa än, men har sparat kiss i en mugg om jag blir modigare under dagen :P 
  • mape92
    ugglans skrev 2021-06-04 07:44:20 följande:
    Tack! Åh, den eviga beslutsångesten. Vad är du på för dag?
    BIM idag enligt min app. Blev så inspirerad av dig så tog ett test men det var negtivt. Jag har också en del mensvärk så jag förväntar mig mens. Men inget har kommit än... Blir ytterligare en månad med försök för vår del tror jag. Men flyttar min BIM när väl mensen kommer.
  • mape92
    ugglans skrev 2021-06-04 10:58:04 följande:
    Hade också fruktansvärd mensvärk igår så trodde mensen skulle komma. Sålänge du inte fått mens ska du inte ge upp! Håller tummarna <3
    Gasellen87 skrev 2021-06-04 10:07:18 följande:

Stort grattis!

ja jag får väl tänka så, vissa plussar ju sent. men kommer nog inte testa mer förrän nästa vecka om det är så att mensen inte dyker upp. Men hoppas den håller sig borta och att jag får plus! :D 
  • mape92

Grattis till alla plus! 

uppdatering från mig. Ingen mens än och hade BIM igår. Köpte ett testa tidigt igår på apoteket men har inte testat nått idag. Tänker att ett tidigt test definitivt skulle visa nått nästa gång jag testar. Ska försöka vänta tills mitten av veckan om jag kan hålla mig vill säga :p eller vad säger ni ? 

• mape92
    Hoppas2022 skrev 2021-06-05 20:52:20 följande:
    Jag säger testa nuuuu :D med tanke på att mensen är en dag sen så borde det ge utslag på testet :)
    Tog ett testa tidigt igår och det var totalt blankt. Så nu tänker jag inte testa mer och bara invänta mensen. Den borde ju komma snart. Tycker att det är så svårt att lära känna min kropp då jag typ alltid ätit p-piller. Sist jag blev gravid så slutade jag med p-piller i maj och sen i juli blev jag gravid. Sen började jag igen direkt efter förlossningen. Så jag vet knappt hur min kropp fungerar. 

Ägnade fredagen till att läsa om folk som plussat jättelångt efter BIM. :P 
  • mape92
    lottizm skrev 2021-06-05 21:40:52 följande:
    Haha vilket tålamod du har! Tror majoriteten på familjeliv hade testat för längesen ;) men kör när du vill och vågar, det verkar ju hoppfullt! Håller tummarna!

Jag väntar på äl, inget känns som föregående månader och får inget utslag på äl-test.. köpte nya med annat märke denna gången, kan det vara skillnad? Ingen äl-smärta heller. Någon som har lite olika symtom runt äl eller har ni alltid samma?
    Haha jag är nog mest snål och försöker lägga fokus på annat så kanske mensen kommer. Är rätt säker på nu att jag inte är gravid. 

Ägglossningstest är jag aldrig provat så jag har tyvärr inget att komma med där. 
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022